Na tiskové konferenci to dnes uvedl Jan Mlčák z britského zastoupení CzechTourismu.
Velký byznysPodle Mlčáka má svatební turistika z Británie velký potenciál. Ostrované ročně uspořádají téměř 340.000 svateb, za které utratí 5,4 miliardy liber. Čtvrtina svateb se přitom koná v zahraničí, především v Karibiku, Spojených státech, Francii a Itálii. V České republice uzavírají čistě britské páry dle odhadů 50 sňatků ročně. |
Součástí kampaně je i reality show, jejíž vítězové budou mít líbánky v ČR zdarma.
"Máme za to, že Česká republika nabízí stejně romantické prostředí a stejně kvalitní služby jako naši evropští konkurenti, ovšem za mnohem příznivější ceny," řekl Mlčák. Dvojnásob to prý platí v době ekonomické krize. Mlčákova slova potvrzuje irský pár, který v tuzemsku svatbu slavil a který v reklamě na "českou svatbu" vystupuje.
Špatná pověstČeská republika se stala počátkem století cílem mladých britských mužů, kteří zde pořádali divoká loučení se svobodu, takzvané stag parties. Lákadly byly především levné letenky a laciný alkohol. Tato doba již pominula, zmínění turisté se přesunuli do Pobaltí. Přesto má však ČR podle Mlčáka "poničenou pověst", neboť "slušní Britové se sem styděli přijet". |
Svatební kampaň je má přesvědčit, že české země nabízejí především bohatou historii a romantická zákoutí. Téměř 80 procent diváků Wedding TV tvoří ženy mezi 16 a 45 lety.