Lidovky.cz

Pošta loni opět neplnila povinnosti. Nenapravila ani předchozí výtky

Ekonomika

  19:02
PRAHA - Česká pošta v loňském roce stejně jako v předchozích letech neplnila všechny své povinnosti. Nejzávažnějším nedostatkem bylo ukládání zásilek bez pokusu o jejich doručení. Pošta ale nenapravila ani další chyby, které jí regulátor vytýkal v předchozích letech.
Česká pošta (ilustrační foto)

Česká pošta (ilustrační foto) foto: Lidové noviny

Vyplývá to ze zprávy Českého telekomunikačního úřadu zveřejněné na internetu. Česká pošta podle mluvčí Marty Selicharové zprávu s úřadem projednala.

"Přestože podle zákona o poštovních službách musí být základní služby podřízeny potřebám zákazníků, Česká pošta v mnoha situacích uplatňuje podle zjištění ČTÚ takové postupy, které potřebám nevyhovují. Takové jednání je v rozporu se zákonem o poštovních službách," uvedl předseda ČTÚ Pavel Dvořák.

V roce 2008 dostala pošta pokuty ve výši 2, 19 mi. korun
Podle Selicharové je při obrovském rozsahu služeb, které Česká pošta na svých více než 3350 pobočkách poskytuje, možné, že může dojít k určitým pochybením. "Protože chceme našim zákazníkům poskytovat co nejlepší služby, snažíme se tyto nedostatky odstraňovat," řekla.

ČTÚ loni poště uložil 37 pokut v celkové výši 2,19 milionu korun a zahájil dalších 56 správních řízení o uložení pokuty.

Pošty mají nevyhovující otevírací dobu a špatně informují
Úřad mimo jiné zjistil, že velká část pošt měla nevyhovující otevírací dobu, kdy zavíraly brzy odpoledne, tedy v době, kdy je většina lidí ještě v práci. Například ve východních Čechách byly v úterý odpoledne zavřeny dvě třetiny pošt.

Pošty také mnohdy špatně informovaly své zákazníky. To se ukázalo například u služby motorizovaného doručování, o které někteří lidé vůbec nevěděli.

Lidé rovněž podle ČTÚ většinou nevěděli, že pošta je od roku 2000 povinna doručovat zásilky až do domu. Uložení zásilky na poště bez pokusu o její doručení přitom regulátor považuje za nejzávažnější prohřešek podniku.

Lidé na poštách v některých případech také čekali výrazně déle, než obvyklých maximálně deset minut a potýkali se s nepřehledným vyvolávacím systémem.

Pošta minulý rok dodala 90,5 procenta zásilek do následujícího pracovního dne a splnila tak stanovený limit. Letos ČTÚ limit zvýšil na 91 procent a postupně se chce dostat až na 95 procent. Pošta loni doručila kolem 800 milionů zásilek a poukázek.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.