"Proti minulému víkendu jsme zaznamenali nárůst počtu zákazníků o 17 procent, tržby vzrostly až o 30 procent," uvedl ředitel komunikace společnosti Ahold Libor Kytýr. Prodejny v rámci maloobchodního řetězce Albert podle něj nepocítily meziroční úbytek zákazníků ani snížení objemu nákupů. Spíše se měnila jejich struktura a lidé například více kupovali privátní značky.
Hitem jsou LCD televize
Uplynulá sobota a neděle byly podle mluvčího řetězce obchodů s elektronikou Proton-Euronics Bohuslava Komína co do tržeb i počtu zákazníků srovnatelné s minulým rokem. "Proti předchozímu víkendu jsme zaznamenali nárůst zhruba o deset procent. Po dlouhé době to byl jeden z těch lepších víkendů," dodal. Hitem mezi vánočními dárky podle něj zůstávají od loňska LCD televize, které jsou ale letos až o třetinu levnější.
V hypermarketech Tesco stoupl podle mluvčí Evy Karasové prodej jednotlivých druhů zboží až o 50 procent. "Zákazníci nejvíce nakupovali dárky a potraviny. Největší zájem je o hračky, oděvy, elektroniku, drobné elektro a kosmetiku. Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali cukrovinky, mandarinky, banány a ořechy na Mikuláše a vše, co je třeba na pečení," uvedla.
Specialitou letošních Vánoc je nástup slev v mnoha obchodech ještě před svátky. Nápor nakupujících by měl vyvrcholit o Zlaté neděli. Další nával pak očekávají po Vánocích, kdy lidé začnou tradičně vyhledávat zlevněné zboží.