Do soutěže organizované generálním ředitelstvím evropské komise pro zemědělství a rozvoj venkova dorazilo celkem 3422 různých návrhů, ze kterých mezinárodní porota vybrala tři návrhy. V porotě zasedl i Čech – Tom Václavík z agentury Green Marketing, který se významně angažuje v propagaci biopotravin v Česku.
Mezi návrhy rozhodnou občané unie v hlasování na internetu. To skončí jednatřicátého ledna příštího roku. Vítěz získá šest tisíc eur, druhý tři a půl tisíce a třetí v pořadí dva a půl tisíce eur.
Logo má zvýšit ochranu spotřebitelů, pro které bude jasné, které výrobky pocházejí z ekologicky šetrného zemědělství, a podpořit ekologické farmaření. Na rozdíl od nynějších označení bude vítězné logo povinnou součástí obalů všech organických produktů, které se vyrábějí v sedmadvacítce EU a jsou v souladu s požadavky na biovýrobek. Zavedené na trh bude nové logo po vyhlášení vítěze soutěže v červenci příštího roku.
Nové logo bude i na evropské bioprodukci, která jde na export. Přání komise bylo, aby bylo snadno zapamatovatelné a bez použití slov či písmen dokázalo připomenout lidem, že jde o výrobek z ekologického zemědělství, který pochází z Evropské unie.
Výběrové řízení na nové logo si pochvalovala i eurokomisařka pro zemědělství Mariann Fischer-Boelová: "Nové logo přinese evropskému ekologickému zemědělství jednotnou identitu. Pomůže vytvořit jednotný trh, což je dobrá zpráva pro producenty i spotřebitele," řekla komisařka.