"Vedle Krušovic je Starobrno jedna ze dvou vlajkových lodí Heinekemu v ČR co se týče výrobní kapacity a vidíme v tom velký potenciál," řekla Eliášová k důvodům investice. Vybudování nové stáčení linky je přitom jen částí investic plánovaných do pivovaru Starobrno v následujících letech.
Důvodem je úspěch Starobrna v plastu
Pivo v plastových PET láhvích začal prodávat Heineken v Česku teprve loni, a to značky Březňák, Zlatopramen jedenáctku a Starobrno. K aktuální investici do stáčecí linky na PET láhve firmu přiměly čísla o prodeji. "Byl to velký obchodní úspěch. Od dubna, co jsme je uvedli na trh, se prodalo 214.000 hektolitrů, což vysoce překonalo naše odhady," podotkla Eliášová.
Pivo Starobrno v plastových láhvích, které se prodává v Česku, se dosud stáčí ve slovenském Hurbanovu v pivovaru Zlatý Bažant. Podle údajů Heinekenu z prosince firma odhaduje, že loni mohla celkem prodat přes 15 milionů plastových láhví s pivem, což je zhruba třetina ve srovnání s počtem prodaných piv v klasickém skleněném balení. Větší zájem o pivo v plastových láhvích čeká firma i letos.