Technické závady přitom mohou souviset právě s rychlým nárůstem japoneské automobilky. Již dříve její šéf Akio Tojoda označil za možný zdroj nynějších problémů to, že zřejmě expandovala příliš rychle a kvůli tomu mohla zanedbat pečlivé zaučení zaměstnanců.
Svůj podíl na závadách mají i různé obdoby šrotovného
Rychlá expanze byla navíc podle Tojody zčásti reakcí na to, že v minulých letech byla poptávka uměle zvyšována levnými úvěry a výhodným financováním nákupů.
Toyota tak dnes uvedla, že zvýšila produkci téměř ve všech regionech. Nárůstu nezabránilo ani pětidenní přerušení výroby ve Spojených státech na začátku února související s problémy s kvalitou. Produkce Toyoty vykazuje meziroční růst již sedm měsíců za sebou.
Výrazný nárůst produkce zaznamenaly v únoru také další přední japonské automobilky. Společnost Honda Motor zvýšila výrobu o 49 procent na 285 tisíc vozů a firma Nissan Motor o 72 procent na 270 tisíc vozů, napsala agentura AP.