Mezi partnery, s nimiž Avia jedná, je podle deníku i kaliningradská společnost Avtotor, jeden z největších výrobců licenčních vozů v Rusku, mimo jiné značek Kia, BMW či General Motors.
AVIAAutomobilka začínala před 90 lety původně jako podnik zaměřený na letecký průmysl. Posledních 40 let se zaměřila na výrobu lehkých nákladních automobilů. Firmu vlastní indická skupina Ashok Leyland, v roce 2008 vyrobila 474 vozů, což bylo o třetinu méně než v roce 2007. |
"Uvedené informace jsou zavádějící a nekorespondují s reálným stavem věci. V současné době má Avia na ruském trhu dva dealery a country manažera, který je zodpovědný za rozšíření na tamním trhu. Spolupráce tak probíhá na bázi vytváření dealerské sítě tak, jako všude jinde v Evropě," sdělil ČTK Bačkovský.
Letňanský výrobce nákladních aut střední třídy Avia v polovině února ohlásil plány na otevření sedmi poboček v Rusku. Na ruském trhu chce společnost uspět s vozy Avia typu D60, D90 a D120 ve dvou variantách plnění emisní normy a do konce roku na trhu získat významný podíl.