Zisky, které v polovině března sliboval Toy Traveling, tedy cestovní kancelář pro plyšová zvířata, se zatím k jeho majitelům nehrnou.
Čtěte více: |
Po velkém mediálním zájmu a strmém nárůstu potenciálních klientů došlo k úbytku objednávek. Každý týden absolvují prohlídku Prahy jen tři až čtyři plyšáci.
Ještě před dvěma měsíci přitom chodily každý den do cestovky až desítky nezávazných objednávek prakticky z celého světa. Problém byl ale ve způsobu úhrady ceny zájezdu, což následně způsobilo onen propad zájmu.
Jak to vznikloS nápadem na založení Toy Traveling, cestovní kanceláře pro plyšová zvířata a pro hračky obecně, přišel Marek Hlávka v televizní reality show Den D. V ní přesvědčil investory Danu Bérovou a Tomia Okamuru, aby se stali spolumajiteli cestovky. Třetím investorem se stal jeho kamarád a podnikatel v kontextové reklamě Radek Sakáč. Každý z investorů slíbil Hlávkovi za patnáctiprocentní podíl 150 tisíc korun. |
Okamura: Je to moje chyba
"Když jsme viděli, jaký je o cestování plyšáků zájem, bylo nám jasné, že musíme zpřístupnit platbu po internetu," říká Tomio Okamura, jeden ze čtyř vlastníků netradiční cestovky. "Zavolal jsem do Komerční banky a zřídili jsme si u nich účet. O měsíc později jsme ale zjistili, že Komerční banka neprovozuje platební bránu pro obchodníky v eurech, ale pouze v korunách. A to byl problém, protože naší cílovou skupinu tvoří cizinci," uvádí dále Okamura. Tisková mluvčí Komerční banky Monika Klucová to LN potvrdila. Okamura přiznává, že za současnou situaci tak může do určité míry on.
Druhá volba padla na Českou spořitelnu. "Dozvěděli jsme se, že člověk, který se platebním bránám v zahraničních měnách přímo věnuje, je na dovolené. Než se tomu začal věnovat, uběhly další dva týdny," vypráví Marek Hlávka, většinový vlastník cestovky. Zprovoznit platební portál se podařilo až za další měsíc.
Neúspěch majitele cestovky nestresuje
Mezitím dal Hlávka na žádost ostatních vlastníků výpověď v zaměstnání. Od května se tak živí výhradně cestováním plyšáků. "Kromě provize ze zisku dostává pevnou mzdu," informuje Okamura, který si ze ztráty zájmu o nabízené služby starost rozhodně nedělá.
Toy Travelingnabízí v současnosti tři balíčky -klasický (90 eur), rozšířený (120 eur) a prémiový (150 eur). |
Nic není ztraceno. V nejbližší době se pokusí zájem obnovit
Navíc stejně jako ostatní spolumajitelé cestovky stále věří v úspěch. "Vím, že první okamžik jsme už zmeškali," přiznává Okamura s tím, že ale ještě hodlá využít neutuchajícího zájmu některých zahraničních médií, především německé televize ARD, britské BBC nebo agentury Reuters. Do tří měsíců chce uskutečnit mezinárodní prohlídku Prahy, při níž by média byla svědky toho, jak plyšáci z celého světa dostávají masáž nebo jak si užívají oběd na dece či třeba v jedné restauraci blízko orloje.
"Před několika málo dny jsme rozjeli internetovou reklamu. Žádné bannery, ale zejména klíčová slova. Slibujeme si od toho hodně. Měsíčně nás to přitom vyjde maximálně na deset tisíc korun," říká Hlávka.
Kromě toho vidí jako pozitivum skutečnost, že se jim během dlouhé čekací doby podařilo zprovoznit pay pal. Spousta lidí totiž nechce uvádět údaje o své platební kartě na portál nepříliš velké firmy, se kterou nemají žádné zkušenosti. Možnost platit přes pay pal bude podle Hlávky vítaná.
Další podrobnosti o problémech cestovky pro plyšáky a reportáž z jejich cesty po Praze si přečtěte v úterních LN.