Lidovky.cz

Bernard dál dotírá na Prazdroj. Chce souboj o lepší nealko

Ekonomika

  20:24
PRAHA - Pivovar Bernard rozpoutal kampaň. Za cíl mu posloužil konkurenční Plzeňský Prazdroj a jeho reklama na nealkoholické pivo Birell.
Pivo - ilustrační foto.

Pivo - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Ani jasné odmítnutí neodradilo pivovar Bernard, který se vytrvale domáhá degustačního souboje mezi svým nealkoholickým pivem a konkurenčním plzeňským Birellem. Ustoupit však nehodlá ani jedna strana.

TRPASLÍK ÚTOČÍ NA OBRA

Co chce Bernard po Prazdroji:

- Bernardu vadí kampaň Plzeňského Prazdroje na nealkoholické pivo Birell, ve které se tvrdí, že "chutí převyšuje ostatní". Porušuje podle něj dohodu o vzájemné toleranci, kterou pivovary v minulosti dojednaly na půdě Českého svazu pivovarů a sladoven právě proto, aby se podobným sporům zabránilo.

- Bernard konkurenta vyzval, aby své tvrzení dokázal ve vzájemném degustačním souboji. Přestože Plzeňský Prazdroj odmítl, pivovar na výzvě stále trvá a hodlá ji prosazovat i nadále.

- Pokud by Birell v testu neuspěl, očekával by Bernard okamžité zastavení kampaně. Pokud by naopak plzeňské nealkoholické pivo dokázalo, že je chuťově lepší, přejmenuje Bernard na měsíc svůj produkt z "Bernard s čistou hlavou" na "Bernard s ušatou hlavou" a na blížícím se Bernardfestu bude čepovat Birell zdarma.

Podíl na trhu (odhad v procentech)

Bernard      3
Birell         65

Poznámka: Konkrétní objemy prodaného piva obě firmy tají.

Pro Bernard je spor, jak přiznává v rozhovoru pro LN i jeho spolumajitel Stanislav Bernard, také reklamou. To si uvědomuje i Plzeňský Prazdroj, a nechce mu ji dopřát. Zatímco na první výzvu reagoval obsáhlým dopisem, nyní už mu začíná docházet trpělivost. "Co se týče degustování, náš generální ředitel se již jednou vyjádřil. Dále už nehodláme podporovat PR aktivity konkurenčních pivovarů v médiích," reagoval mluvčí pivovaru Jiří Mareček.

Bernard však vzkazuje, že se s tím smířit nehodlá. "Pokud bude odpověď na naši výzvu znovu vyhýbavá a znovu bude používat polopravdy, tak budeme pokračovat dál," uvedl Bernard.

Právě on s výzvou přišel v reakci na reklamu Prazdroje propagující nealkoholický Birell, která tvrdí, že "Birell chutí převyšuje ostatní". To podle Bernarda není pravda, a navíc má jít o porušení dohody, která teprve nedávno ukončila obdobné spory kvůli další reklamní kampani Prazdroje. Ten se tehdy musel potýkat s nevolí celé řady pivovarů, v novém tažení je však Bernard zatím osamocen.

"Prazdroj dlouhodobě odmítá změnit své nabubřelé kampaně a je mu očividně lhostejné, že se může zcela rozpadnout i Český svaz pivovarů a sladoven, ze kterého již vystoupilo 7 pivovarů právě kvůli jeho chování," uvedl pivovar Bernard.

Také napadl argumenty, se kterými Prazdroj odmítl jeho první výzvu. "Plzeňský Prazdroj souboj písemně odmítl a tvrdí, že k použití sloganu jej opravňuje především to, že je po dlouhá léta nejprodávanějším nealkoholickým pivem s tržním podílem větším než 60 procent. Chce tím zároveň, podle stejné logiky, svým zákazníkům říci, že Gambrinus chutí převyšuje Pilsner Urquell, protože má největší tržní podíl na českém pivním trhu?" píše Bernard.

Spolumajitel pivovaru Bernard Stanislav Bernard.

Souboj s Mini? Porsche odmítlo
Podobná přirovnání si ostatně neodpustil ani Prazdroj. "Pro uzavření celé záležitosti mi dovolte jeden příměr. Birell vyhrál letošní Pivex i Australian Beer Awards. Španělé vyhráli mistrovství ve fotbale a další mužstva je již také nevyzývají k dodatečným soubojům o světové prvenství," kontroval Mareček.

Podobné situace nejsou ani ve světě až tak neobvyklé. Sotva před měsícem se například výrobce aut Mini pokusil vyprovokovat k závodu automobilku Porsche. Chtěl tak světu dokázat, že se legendární značce dokáže vyrovnat.

Zpočátku to sice vypadalo, že k souboji skutečně dojde, nakonec ale Porsche couvlo a na výzvu Mini nepřistoupilo. "Raději se soustředíme na opravdové závody, takové, jaké jezdíme celá desetiletí. Rádi vás potkáme na tratích v Sebringu, Daytoně nebo jinde," vzkázal šéf amerického zastoupení Porsche Detlev von Platen.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.