Informovala o tom dnes Mladá fronta Dnes (MfD). Podle nového ředitele společnosti Žabka v Česku Radima Haluzy firma nyní vyhodnocuje své dvouleté působení na českém trhu. "Jde o prodejny, které buď nenaplnily naše očekávání, nebo se nehodí do našeho konceptu.
Perspektivní prodejny, kterých je naprostá většina, zavírat v žádném případě nehodláme," řekl Haluza deníku k zavírání prodejen.
Drtivá většina zavíraných prodejen byly velkoprostorové obchody, bývalé samoobsluhy, které vybočovaly z řady malých večerek. "Zkusili jsme tento větší formát a neosvědčil se. Proto zavíráme například v Roztokách u Prahy či v Karlových Varech," dodal Haluza. Z více než stovky prodejen pod značkou Žabka jich firma nejvíc provozuje na území Prahy, Plzně, Jihlavy, Slaného, Roudnice nad Labem a Příbrami.
Čtěte více: |
K ponechání značky Koruna pro obchody na severu Moravy vedly vedení Žabky historické vazby na region. Přestože má Koruna méně poboček než Žabka, jsou větší rozlohou a výdělečnější. Zatímco sama Žabka loni se stovkou obchodů dosáhla tržeb půl miliardy korun, moravská Koruna s polovičním počtem provozoven utržila 1,2 miliardy korun. Navíc si udržela růst i navzdory krizi.
S letošní akvizicí sítě Koruna souvisí i přesun velké části aktivit Žabky jako nákup a logistika z Prahy do Třince. "Řada činností bude muset ovšem zůstat i nadále v Praze, především z důvodu odlišnosti obou obchodních konceptů a regionálních specifik. V Praze tak zůstane i formální sídlo Žabky," řekl deníku Haluza.
Maloobchodní řetězec Žabka vznikl v sousedním Polsku. Téměř dva tisíce menších městských obchodů určených k rychlým nákupům koupila i se značkou v roce 2007 česká investiční skupina Penta a rozšířila je do Česka. Název Žabka se hodí i pro Slovensko, kam se síť hodlá rozšířit také. Českou odnož Žabky řídí nyní nově Radim Haluza, který vystřídal Zdeňka Linharta, jenž tento byznys v Česku rozjížděl.