Lidovky.cz

Kde se vzalo, tu se vzalo, přijelo neviditelné auto. Co vyslechli pojišťováci

Ekonomika

  8:14
Pojišťováci jsou pověstní svou suchostí a nedostatkem humoru. Nejspíš proto se o jejich profesi vypráví tolik žertů - například víte jaký je rozdíl mezi anglickou a sicilskou pojišťovnou? V anglické pojišťovně vám na základě statistik řeknou, kolik lidí příští rok zemře. V sicilské vám řeknou jejich jména...
Telefonování v autě - ilustrační foto

Telefonování v autě - ilustrační foto foto: Shutterstock

Ale i v reálném životě se zaměstnancům pojišťoven stává mnoho neočekávaných událostí - o ty nejzajímavější z minulého roku se Lidovkám.cz podělily Česká pojišťovna, Allianz a Generali.

Co letos oznamovali pojišťovnám motoristé?

 "Když do mě zezadu narazila, vystoupil jsem z vozu a slušně jí řekl, že si měla hlídat svůj předek, čemuž každý řidič rozumí. Vzápětí mě začala urážet, abych si raději hleděl svého zadku a vinu nechtěla uznat."

 "Byla taková mlha, že viníka jsme v ní nemohli dohledat."

 "Nejprve jsme se dohodli, že nemá cenu volat policii, ale potom mě napadlo, aby na mě dýchnul. To nechtěl učinit a navrhoval, že by na mě plivnul."

 Na zadním sedadle jsem převážel 20 lahví bílého vína a láhev minerálky. Nezvládl jsem řízení a vyjel mimo vozovku do příkopu. Po nehodě jsem byl v šoku. Jelikož jsem si potřeboval vypláchnout ústní dutinu po zranění, šáhnul jsem po první láhvi, kterou jsem nahmátl. Jelikož jsem si ústní dutinu vypláchl celým obsahem láhve, je jasné, že po příjezdu policie byla dechová zkouška pozitivní.

Pojišťovna - ilustrační foto.

 "Uznávám zde písemně, že jsem té paní nemusel nabízet, že jí couvnu. Proti případnému hrazení škody se však ohrazuji, protože šlo zjevně o akt dobré vůle."

 "Srážku jsem si okamžitě vyfotil na mobil, ale bohužel jsem ji zase vymazal."

 Na diskotéce jsem poškrábal auto značky Peugeot. Bylo to po třech až čtyřech pivech, ale nemohu říct, proč jsem to udělal. Bylo to nevinné, jinak by mě to nenapadlo.

 Na výjezdu z benzínové pumpy stálo auto. Jeho řidič stále tvrdil, že se vejdu a tak jsem zkusila vyjet. Odřela jsem mu bok automobilu a mě také.

 Během cesty mi praskla levá přední pneumatika, důsledkem čehož jsem narazil do střední betonové bariéry, následkem čehož se kompletně svlékla ona prasklá pneumatika a doslova a do písmene odskákala někam po dálnici do tmy.

Porucha cestou z autobazaru? Nejspíše jste se při nákupu neřidili našimi radami.

 Můj syn vyhazoval za jízdy z okénka autobusu různé předměty. Také pomeranč, který skončil na předním skle auta, které jelo za autobusem. Sklo se rozbilo. Řidič auta, který jel za námi až do cíle, odchytil všechny přítomné děti i řidiče autobusu a zjistil, že pomeranč, který mu rozbil přední sklo, vyhodil právě můj syn.

Jaké informace také získávaly pojišťovny od cestovatelů?

 "Vašemu operátorovi jsem se nemohla ozvat, protože jsem měla po nárazu zdrátované čelisti."

 "Ten Turek se chtěl z pojistné události vykroutit pomocí jazykové bariéry."

 "Je fakt, že jsem v těžkém terénu uklouzl a spadl do té rokle, ale trvám na svém pojištění s tím, že houbaření není nebezpečným sportem, což jsem německým zachráncům nedokázal vysvětlit."

 "Že jsem si ze švédského stolu nemohl vybrat, není bagatelní, jak tvrdí delegátka, nýbrž to bylo přímou příčinou žlučníkového záchvatu."

 "Gejzír na mě pojednou vyšplíchl, i když jsem stál v bezpečí zaručovaném provázkem kolem dokola."

Podle eurokomisaře by sladění a možná změna školních prázdnin přinesla úsporu především mladým cestovatelům


A jak líčili své případy pojišťovně majitelé bytů, chalup a domů?

 "Okno do kuchyně mně rozbil sousedův chlapec a nebylo to v okolí poprvé, takže máme podezření, že je to organizované, zvláště když jeho strýc je sklenář."

 "Vytopila nás sousedova pračka nad námi a že jsme následně vytopili sousedy pod námi, je zase výsledek sousedovy pračky nad námi."

 "Výbuch způsobil těsně uzavřený burčák, na jehož sílu jsem však nebyl upozorněn."

 "Nejdřív se zřítil silou větru stříbrný smrk a poté manželka leknutím upustila porcelánovou soupravu na nový koberec i s kafem."

 Pročišťovali jsme kanalizaci a strčili jsme péro jinam, než mělo být a ono mu to vytopilo byt.

 Zjistil jsem, že ze skladu se ztratilo 26 kusů vypouštěcích ventilů. Ventily byly nové, stáří asi 25 let.

 Není pravdou, že by mou jedinou zájmovou aktivitou před úrazem byly návštěvy restauračních zařízení. Na jiné koníčky, které jsem ve svém volném čase před úrazem provozoval, si momentálně nevzpomínám.

 O půl druhé odpoledne jsme odřízli střešní konstrukci v domnění, že se nejedná o střešní konstrukci. Část konstrukce se tím narušila a došlo ke zborcení střechy.

Pojistná hlášení

• Operátorka: "A v jaké výši je škoda?"
Klient: "Asi 900.000 Kč...". Následují tři vteřiny ticha.
Klient: "Jste tam? Nebo jste z toho upadla jako já?"

• Klient: "Můj pes zakousl sousedce 3 slepice. Kdyby mi je náhodou dala, tak je schovám do mrazáku pro likvidátora."

• Operátor: "Požil jste před jízdou alkohol?"
Klient: "Kdepak, z toho už jsem vyrostl. Ale když jsem byl mladej..."

• Klient: "Stál jsem na křižovatce a dával přednost vozidlům na hlavní silnici. Najednou, kde se vzalo, tu se vzalo, přijelo neviditelné auto, narazilo do mého vozidla a zase zmizelo."

• Klient: "Paní při snaze zaparkovat, nabořila nejdřív jeden a následně i druhý vůz. Když pochopila, že se na vybrané místo nevejde, snažila se zaparkovat v mezeře vedle mého vozu. Přitom ale nacouvala do třetího auta. Vystoupil jsem z vozu a chtěl paní navést, jenže ona si spletla rychlosti a přimáčkla mě k vozu. Při vystupování z auta mě pak udeřila dveřmi do hlavy. Víc už si nepamatuji."

• Klient: "Na klidném a přehledném úseku silnice mě v kabině napadla včela. Do stromu jsem narazil, protože jsem ji chtěl zabít. Včela ovšem po nárazu vylétla rozbitým okénkem."

• Klientka: "Vyhnula jsem se zajíci, který vběhl do silnice. Přitom jsem narazila do protijedoucího auta. Auto v protisměru mě tak rozhodilo, že jsem místo brzdy šlápla na plyn a narazila do auta přede mnou. Nejvíc mě ale mrzí, že zajíce potom přejelo auto v protisměru. To jsem ho mohla přejet rovnou a nemusela jsem mít škodu na vozidle."

• Klient: "Když jsem přijížděl domů, vjel jsem omylem do jiného dvora a naboural do stromu, protože ho doma na tomto místě nemáme."

• Operátor: "Mohu pro Vás ještě něco udělat?"
Klient odpoví: "Ano, přijet mi píchnout injekci na uklidnění!"

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.