"Já bych si strašně přál, aby moje pozice obnášela to, že budu všude ještě dřív se svými lidmi, než nějaká vnější kontrola, že budu nedostatky identifikovat mnohem dřív a budu iniciovat jejich nápravu," uvedl Fejk.
Kdo je Petr FejkFejk vystudoval češtinu, historii a pedagogiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1997 nastoupil do funkce ředitele pražské zoologické zahrady, kde strávil 12 let. Celý rok 2010 působil v New Yorku jako manažer České národní budovy a ředitel Českého centra, odkud se na vlastní žádost vrátil do Prahy. |
Upozornil, že nejvíce stížností na ČD způsobují právě zpožděné a znečištěné vlaky.
ČD se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat vozový park kvůli očekávanému nástupu konkurence v osobní železniční dopravě. V polovině letošního roku plánují na trati Praha-Ostrava spustit dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency. Modernizaci vozového parku drahám umožnily dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009.
Ombudsmana pro podněty a stížnosti zákazníků má například také energetická firma ČEZ nebo Česká pošta. Na ombudsmana se mohou obrátit i klienti některých velkých tuzemských bank.