Lidovky.cz

Kofole prudce klesl zisk. Viní z toho špatné počasí a konkurenci

Ekonomika

  10:26
KRNOV - Nápojářské skupině Kofola sídlící v Polsku, do které patří i česká Kofola, loni výrazně klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 88 milionů (14,6 milionu zlotých). Skupina prodala méně nápojů.

Kofola. foto: Reprofoto

Příčinami byly růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence. Sdělil to mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

"Rok 2010 byl pro skupinu Kofola velmi obtížný, především z důvodu nepříznivého počasí - silná a dlouhá zima, bohaté srážky a mrazy. To všechno má vliv na spotřebu nealko nápojů a navíc ztěžuje jejich dopravu," uvedl Klofanda.

Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Tržby z prodeje skupině loni klesly o 20 procent na 7,434 miliardy korun (1,239 miliardy zlotých). "Situaci zhoršily také povodně, ke kterým došlo na jaře v Česku, Polsku a Slovensku. Obtížný trh aktivizoval konkurenty, kteří používali agresivní slevové akce, hlavně v segmentu colových nápojů a vody," konstatoval mluvčí Kofoly.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.