"Museli bychom vytvořit nové designy, vložit investice do nových názvů výrobků, což jsou dneska nemalé částky. Spotřebitelé z 80 až 90 procent vědí, co je pomazánkové máslo. Znamenalo by to další marketingové náklady na seznámení spotřebitele s novým výrobkem," řekl Marek.
Čtěte více: |
Pomazánkové máslo s různými příchutěmi tvoří polovinu produkce mlékárny. Vyrábí se ze zakysané smetany obohacené sušeným mlékem nebo sušeným podmáslím. Obsahuje nejméně 31 procent mléčného tuku a nejméně 42 procent sušiny. Pomazánkové krémy obsahují rostlinné tuky, což výrobek chuťově odlišuje a zároveň zlevňuje.
Choceňská mlékárnaChoceňská mlékárna existuje více než 80 let. Vyrábí především pomazánková másla, smetanové pomazánky, smetanové jogurty a tvarohy. Loni nově začala vyvážet mléčné výrobky do Moskvy a Petrohradu. Loňské výsledky ovlivnila vyšší cena mléka a zisky podniku klesly. Mlékárna v současnosti uvažuje o pětiprocentním zdražení produkce. |
Choceňská mlékárna používá název pomazánkové máslo jen na tuzemském trhu, například v Německu jej prodává s označením Česká pomazánka a respektuje tak legislativu Evropské unie.
"Evropská legislativa by měla chránit spotřebitele a zároveň respektovat místní podmínky, nelze všechno sjednocovat, národní speciality se dostávají do problémů s evropskou legislativou," řekl ředitel Petr Marek.
Česká pochutina zřejmě ani nerozšíří seznam tradičních zaručených specialit, které mohou prokázat tradiční způsob výroby a složení. Evropská komise se podle europoslance Jana Březiny postavila proti české žádosti.