Sdělil to mluvčí Kofoly Martin Klofanda. "Ačkoliv letos byly Velikonoce, jedno z obchodně zajímavých období v roce, až v dubnu, čili tržby se nepromítly do prvního kvartálu, v prodejích se skupině dařilo, a to hlavně v Polsku a Rusku," uvedl Klofanda.
Čtěte také: |
V Polsku, kde má holding sídlo, vzrostly prodeje o osm procent zejména kvůli úspěšné restrukturalizaci, která začala loni na podzim.
Drahá ropa
Některé nákladové položky jsou podle Kofoly na historických maximech. Například ceny cukru a ropy vzrostly na světových trzích o více než 40 procent.
"Během prvního kvartálu jsme se snažili pokrýt nárůst nákladů na výrobu, které jsou způsobeny vysokými cenami vstupů. Pokud i nadále budou mít ceny vzrůstající trend, budeme nuceni zdražit některé naše výrobky," sdělil předseda představenstva a většinový akcionář skupiny Kofola Jannis Samaras.
Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Většinový podíl drží v rukou čeští zakladatelé. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola. Skupina nedávno koupila firmu Pinelli, předního tuzemského výrobce energetických nápojů dodávajícího na trh značky Semtex či Erektus.
Loni Kofole výrazně klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 90 milionů Kč. Skupina prodala méně nápojů. Příčinami byly růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence.