Lidovky.cz

Nokia hodila přes palubu svou značku Ovi

Ekonomika

  15:54
PAŘÍŽ - Nový management finské Nokie přestane prosazovat značku Ovi a bude napříč celou nabídkou dávat přednost firemnímu názvu.

Ilustrační foto foto: NokiaReprofoto

Uvedl to dnes podnik s nejvyšším počtem prodaných mobilů ve světě. Hodnota značky Nokia přitom za poslední rok klesla.

Nokia spustila značku Ovi v srpnu 2007 pro služby včetně nabídky map a hudebních nahrávek. Představila Ovi okázalým ceremoniálem v centru Londýna v době, kdy trhu mobilních komunikací vévodila s podílem 40 procent prodávaných mobilů ve světě.

Čtěte také:


"Tímto krokem se rozpadá značka Ovi, kterou Nokia určila službám a která byla základním kamenem strategie bývalého managementu," reagoval analytik Ben Wood z britské poradenské agentury CCS Insight. Ovi byla klíčovým prvkem strategie služeb, když byl v čele podniku generální ředitel Olli-Pekka Kallasvuo.

Během posledního roku Nokia zeštíhlila Ovi o několik služeb a zaměřila se především na nabídky spojené s lokalitou uživatele. S reorganizací Ovi začala Nokia loni v červenci.

Marketingový ředitel Nokie Jerri deVard dodal, že firmu k jejímu rozhodnutí s Ovi vedla skutečnost, že je Nokia celosvětově proslulá značka. Její hodnota ale podle specializované agentury Millward Brown za poslední rok klesla o 28 procent na 10,7 miliardy dolarů (přes 180 miliard korun), napsala agentura Reuters.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.