Lidovky.cz

Nové banky se do sebe pustily na webu

Ekonomika

  20:03
PRAHA - Mezi novými českými bankami, které cílí na mladou generaci, začíná silně houstnout atmosféra. Patrně v důsledku stále většího konkurenčního tlaku. Nově příchozí ZUNO Bank se dostala do sporu se starší mBank. A protože hlavním polem bitvy je internet, přestřelka se konala na síti.
Kreditní karty (ilustrační foto)

Kreditní karty (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Na diskusní internetové stránce mBank napsal uživatel s přezdívkou Šmudlinka příspěvek, v němž označil mBank za zklamání, je podle něj velmi komplikovaná. Následně také ostatním sdělil, že přešel ke konkurenční nové ZUNO Bank.

ZUNO

- člen skupiny Raiffeisenbank
- příchod do Česka: 19. července 2011

Cíl: klienti, kteří upřednostňují internetové bankovnictví

Potíž však byla, že vzkazy posílal uživatel z internetové adresy končící zuno.cz. I proto vyvolal jinak neškodný názor bouřlivou reakci. ZUNO Bank například na Facebooku vyvracela, že by příspěvek psal někdo z jejích zaměstnanců. "Rozhodně to není nikdo z naší firmy. Podle všeho to je někdo ze zahraničí," řekla LN Pavla Renčínová, mluvčí ZUNO. Podle adresy počítače se totiž údajně ukázalo, že tyto zprávy přicházejí z Německa, a ne z ústředí ZUNO.

Air Bank

- člen skupiny PPF
- příchod do Česka: na přelomu září a října 2011

Cíl: klienti, kteří chtějí jednoduchou a srozumitelnou banku

"Nebudeme spekulovat o tom, odkud přispěvatel Šmudlinka je a na základě jakých pohnutek se rozhodl příspěvky na naše diskusní fórum umístit," říká Ivana Buriánková, mluvčí mBank.

'Fialový hnus'
Pod palbu se dostala i další nová banka Air Bank ze skupiny PPF, která se na český trh chystá na podzim. Ještě než začala pořádně fungovat, na sociální síti Twitter, kde se snaží komunikovat se svými potenciálními zákazníky, má hned dva profily. Jeden oficiální, druhý – jak jeho tvůrci píší – "náš", představuje "přátelské okénko do zákulisí".

mBank

- člen skupiny Commerzbank
- příchod do Česka: listopad 2007
Cíl: být lídrem v retailovém internetovém bankovnictví

Na něm se lze dočíst například urážlivou reakci na otevření konkurenční ZUNO Bank, kterou autoři mimo jiné označují za "fialový hnus". Některé potenciální klienty Air Bank na Twitteru však podobný způsob komunikace odsoudili. Na síti psali, že s bankou, která si neuhlídá komunikaci, nechtějí nic mít.

Křišťálová lupa 2011

Air Bank se na svém oficiálním twitterovém účtu obhajuje: "Nemáme ponětí, kdo to ‚přátelské okénko‘ dělá. Takže těžko říct, do jakého zákulisí vlastně vede." Boj s nežádaným dvojčetem však banka vzdává. "Z informací, které na tomto profilu zveřejňují, je jasné, že nejde o nikoho zevnitř banky," vysvětluje Rostislav Kocman, mluvčí Air Bank. Po několika měsících, kdy se banka pokoušela domluvit přímo se správci sociální sítě, aby byl účet zrušen, však rezignovala.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.