"Za nejpravdivější považují lidé reklamy na zboží. Nejméně pravdivé jsou podle zákazníků reklamy na finanční služby a volně prodejné léky nebo potravinové doplňky," stojí v tiskové zprávě společnosti Factum Invenio.
ČTĚTE TAKÉ: |
Nejvíce lidí (51 procent) věří reklamě při ochutnávkách a prezentaci zboží přímo v prodejnách. Reklamě v televizi věří 42 procent dotazovaných, zhruba stejný počet lidí věří reklamě v novinách a časopisech. Rozhlasové reklamě věří 39 procent lidí a na internetu 35 procent respondentů.
Anketa
Co vás ovlivní při nákupu?
Obliba reklamy přímo v místě prodeje je podle průzkumu dána tím, že pro spotřebitele je velmi důležitá osobní zkušenost. Zákazníci si tak mohou kvalitu, cenu a chuť nebo vlastnosti zboží ověřit přímo.
Zcela reklamě věří v průměru šest procent populace, naopak obsahům reklamních sdělení zcela nedůvěřuje 17 procent osob. Více reklamám věří ženy a mladí lidé do 29 let, stejně jako lidé s vyšším příjmem.