Lidovky.cz

Pracovní náplň ředitelů? Hlavně „schůzování“

Ekonomika

  14:18
PRAHA - Co vlastně nejvýše postavení šéfové celé dny v práci dělají? To je otázka, kterou si kromě zaměstnanců položili i studenti London School of Economics Harvard Business School.
Pracovní tým (ilustrační foto).

Pracovní tým (ilustrační foto). foto: Shutterstock

V rámci svého projektu, jehož název lze přeložit jako "Využívání času exekutivními manažery", se domluvili s osobními asistentkami více než 500 generálních ředitelů po celém světě. Ty jim poskytly detailní rozpis pracovních aktivit svých šéfů.

ČTĚTE TAKÉ:

Studenti následně analyzovali všechny aktivity během pracovního týdne, které trvaly déle než patnáct minut, a vytvořili přehled toho, co generální ředitelé opravdu dělají.

55 hodin v práci

Pracovní týden na vrcholových pozicích nemá 40 hodin jako u běžných zaměstnanců, ale rovnou 55. Šéfové tak podle analýzy pracují zhruba 11 hodin denně nebo o víkendech.

Svůj čas v souhrnu nejvíce věnují drobnostem - pod pojmem drobnosti se skrývá několik aktivit, mezi které studenti zařadili cestování, osobní zlepšování a osobní setkávání. Těm ředitelé věnují statisticky 20 hodin týdně. Hned následně ale šéfové nejvíce času věnují formálním schůzkám.

Rory Cowan, šéf společnosti Lionbridge Technologies, která zaměstnává více než 4500 pracovníků, deníku The Wall Street Journal řekl, že neustále komunikuje se zaměstnanci nebo klienty. "Vlastně ani neumím rozlišit, kdy jsem a nejsem na nějaké schůzce," dodává Rory Cowan. S tím souhlasíi Michal Mlynarczyk, výkonný ředitel pro střední a východní Evropu ve společnosti Hays.

Pracovní náplň generálních ředitelů - grafika

"Klíčovým úkolem každého manažera je využívat síť kontaktů jak ve firmě, tak i mimo ni," řekl LN Michal Mlynarczyk. Čím výš manažer postupuje, tím důležitější pro něj schůzky s lidmi jsou. I v době e-mailů a telefonů je podle Mlynarczyka osobní kontakt stále nejúčinnější. "Ovšem není to příliš časově efektivní, takže každý manažer by měl hledat ideální balanc mezi různými komunikačními cestami," dodává Mlynarczyk.

Telefonování věnují ředitelé dvě hodiny týdně a konferenčním hovorům další dvě hodiny, stejně jako reprezentování firem na veřejnosti. Pět hodin týdně tráví ředitelé na obědech. Pouze šest hodin pak zbývá ředitelům podle statistik na práci o samotě.

Opravdu to takto děláme?

Když tyto výsledky viděli zúčastnění ředitelé, mnozí byli překvapeni. "Ředitelé jsou obvykle překvapeni, když porovnávají své priority a to, čemu reálně věnují čas," poznamenal pro The Wall Street Journal Robert Steven Kaplan, vedoucí studentského projektu.

Zároveň upozorňuje, že výsledná statistika nedokáže pojmout jednotlivé kulturní zvláštnosti, případně ani stav firem. Například šéfové firem, kterým se vede hůř, si dávají více schůzek se svými podřízenými než ti, kteří stojí v čele ziskové firmy. Podle Roberta Kaplana z průzkumu vyplývá jednoduchá rada - zaměňovat čas za peníze. To má usnadnit rozhodovat, jak jej investovat.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.