Lidovky.cz

Oblečení z internetu za vás vyzkouší virtuální roboti

Ekonomika

  12:13
TALLINN - Chcete si koupit oblečení na internetu, ale nejste si jisti, že vám padne? V Estonsku jedna společnost vymyslela virtuální zkušební kabinky umožňující vyzkoušet si šatstvo přímo na internetu.

Virtuální kabinky můžete vyzkoušet na serveru Fits.me. foto: fits.me

Internetový server http://fits.me/ používá virtuální obrázky manekýnů-robotů, kteří se dovedou přesně uzpůsobit rozměrům zákazníka, aby si tak na nich mohl vyzkoušet šaty dokonale padnoucí jeho postavě, ať jde o jakoukoli značku. Uvedla agentura AFP.

Oblečení za vás vyzkouší virtuální roboti
"Když jsem si před lety chtěl koupit šaty na internetu, musel jsem si napřed zjistit, zda moje velikost odpovídá velikosti S u Timberlandu, velikosti M u Lacosta nebo Levi´s nebo XL u Abercrombie and Fitch," říká šestatřicetiletý Heikki Haldre, spoluzakladatel Fits.me.

Tato technologie, zdokonalená dvěma estonskými univerzitami, umožňuje uživateli internetu udat své míry, aby si mohl být jistý, že mu halenka nebo kalhoty, které si chce koupit, dobře padnou.

16. dubna 2012

"Naše virtuální zkušební kabinky vyřešily hlavní problém při nakupování oblečení po internetu, jímž je nemožnost vyzkoušet si nakupované zboží," tvrdí Haldre.

Virtuální roboti vzbuzují pozornost
Manekýni-roboti mohou nabýt kolem 100 000 různých tělesných proporcí, ale dosud se používá jen 2 000 z nich. Pokud jde o internetový obchod, zákazník je spokojenější a nemusí tak často vracet objednané zboží.

VIRTUÁLNÍ ROBOTI JAKO BUDOUCNOST?

Technologie vzbudila zájem především u největšího světového prodejce oděvů na internetu Otto, u pánské luxusní značky Ermenegildo Zegna či u americké maloobchodní firmy Park and Bond.

Podle Fits.me registrují maloobchodníci, kteří používají tuto novou technologii, zvýšení prodeje a pokles objemu vraceného zboží.

Díky robotům stoupá internetový prodej oblečení
"Zákazníci na tento nový nástroj, který přitahuje nové zájemce o prodej po internetu, reagují velmi dobře," prohlašuje Nadine Shararová, která zodpovídá za elektronický obchod u výrobce britských luxusních košil Thomas Pink, používajícího tuto technologii od loňského podzimu.

16. dubna 2012

"Zatímco v roce 2000 se v průmyslových zemích prodávalo přes internet jen dvě procenta oděvů, dnes je to 10 až 13 procent a v roce 2020 by to mohlo být až 35 procent," upřesňuje s odvoláním na zahraniční studie.

FITS.ME ZAMĚSTNÁVÁ 32 LIDÍ A 14 ROBOTŮ

Fits.me byla vytvořena v Estonsku, bývalé komunistické zemi, která nyní zaujímá přední místo ve světě ve výrobě nejmodernější technologie. Fits.me dnes podle jejího spoluzakladatele tvoří 32 lidí a 14 robotů. Ovšem internetový obchod s módou je na vzestupu, tvrdí Heikki Haldre.

"V letošním roce se přes internet prodává zhruba každý osmý oděv. Zákazníci vracejí každý čtvrtý kus oděvu, zejména proto, že jim nevyhovuje velikost," dodává.

Vogue označil Fits.me za jednu z nejvlivnějších společností sektoru
Pro maloobchodníky i velké značky to je problém, protože vrácené zboží již nelze prodat za stejnou cenu. Image značky poškozuje také velké procento nespokojených zákazníků.

Podle jedné ze studií Fits.me váhá 74 procent internetových klientů, kteří měli špatnou zkušenost, s dalšími objednávkami přes internet.

ČTĚTE TAKÉ

Fits.me, která představila své roboty loni, jmenoval módní magazín Vogue mezi stovkou společností, jež jsou v sektoru nejvlivnější.

Čeká nás však ještě hodně práce, soudí Heikki Haldre. "V průměru trvá šest až osm týdnů, než technologii prodáme maloobchodníkovi prodávajícímu přes internet. Musíme tedy ještě tvrdě pracovat, abychom mohli nainstalovat estonské roboty stovkám či tisícovkám prodávajících," uvádí.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.