Na Zelené pivo si stěžovaly dvě skupiny znalců, pražské Sdružení za poctivé české pivo a lidé z brněnského webu Pivní recenze. Podle inspektorů k tomu měli důvod. "Reklamní materiály opravdu mohly spotřebitele uvést v omyl, protože prezentovaly pivo v jiném světle," uvedl v deníku mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.
ČTĚTE TAKÉ: |
Starobrno muselo upravit reklamu
Inspektoři uložili Starobrnu, aby upravil reklamu. Pivo se tak přejmenovalo na "13° Special" z původního "13° Bylinný speciál". Na webu zelenepivo.cz navíc přibyla zmínka o likéru, který se na zbarvení podílí. Inspekci vadilo i chybně uváděné složení piva na víčkách sudů.
Ačkoli Heineken reklamu na webu upravil, zástupci brněnského pivovaru jsou přesvědčení, že milovníky piva neklamali. "Spotřebitele neklameme, protože suroviny jsou patrné buď na obalu výrobku, nebo v průvodní dokumentaci. V reklamě pak volíme informace, které považujeme za nejzajímavější," uvedla mluvčí pivovaru Kateřina Beute.
Pokuta až tři miliony
Spor o prezentaci Zeleného piva putuje nyní do správního řízení. "V něm může být rozhodnuto i o pokutě do výše tří milionů korun. Dá se očekávat, že nějaká pokuta padne," uvedl v Mladé frontě DNES mluvčí SZPI Kopřiva.