Lidovky.cz

E-shopy časopisů prodávají luxus i slevy. Ale jen členům

Ekonomika

  12:21
PRAHA - Exkluzivní zboží, slevy a produkty, které kopírují vkus a životní styl čtenářů. Taková je nabídka internetových obchodů, které spustili vydavatelé českých časopisů. E-commerce v tomto případě funguje nejen jako zdroj příjmů, ale také jako nová forma komunikačního nástroje, řekli zástupci vydavatelských domů.

Kabelka od Marc Jacobs z nové jarní kolekce foto: Reuters

K nejčerstvějším projektům patří jarní spuštění e-shopu časopisu Elle, který vydává Burda Media 2000. Nakupovat v něm mohou jen členové klubu, kterým se po registraci zobrazí ceny konkrétního zboží. Nabídkou několika tisíc položek se na poli e-commerce řadí k největším počinům mezi českými vydavateli. Svůj klub má také časopis Apetit, jehož e-shop má být spuštěn v srpnu.

Musíte být členem klubu

Za dva měsíce fungování získal Elle Klub přes deset tisíc členů, jejichž nákupy jsou v souladu s firemními odhady. "Přesně podle našich předpokladů se nejlépe prodávají kabelky a boty ve vyšších cenových kategoriích, hned poté následují šperky, doplňky a kosmetika," řekl ředitel digitální sekce Burda Digital Tomáš Kočí. Nabídka e-shopu dále zahrnuje také nábytek a doplňky.

ČTĚTE TAKÉ:

Nabídka obchodu tak kopíruje obsah časopisu, čímž stylově vychází vstříc svým čtenářům.

Na podobném principu je postaveno také plánované rozšíření e-shopu časopisu Respekt. "Současné portfolio produktů sice z větší části souvisí s časopisem, ale do budoucna by mělo být širší. I bez přímé vazby na týdeník Respekt však nové produkty zůstanou blízké životnímu stylu jeho čtenářů a pro předplatitele budou cenově výhodnější," řekl manažer firemní komunikace vydavatelství Economia, která Respekt vydává, Luděk Březina. Přes Respektstore lze kromě hrnků, triček nebo mikin s logem časopisu koupit také plakáty a knihy.

Hlavním cílem e-commerce je generování zisku

Dodal, že hlavním cílem projektu je vytváření zisku a zlepšení celkových hospodářských výsledků týdeníku. Vydavatelství Bauer Media, které provozuje e-shop v rámci webu pro teenagery xteen.cz, vnímá přínos z e-commerce v širších souvislostech. "Zajímá nás zisk jako celek z teen segmentu. Samotný xTeen je pak z jeho velké části financován reklamou," řekl jednatel Bauer Media Jaromír Skopalík. Bauer Media přes web prodává hlavně trička a mikiny s vtipnými nápisy.

Burda Media 2000 se pak skrz e-commerci primárně soustředí na vybudování klubové komunity. "Se členy klubu hodláme velmi intenzivně komunikovat a přinášet jim mimo jiné informace z oblasti nabídky luxusního zboží za zajímavé ceny," doplnil Kočí. Registrovaní uživatelé dostanou zároveň nabídku na zvýhodněné předplatné časopisu.

Členství v Elle Klubu zajišťuje přístup k některým druhům zboží, které se prodává exkluzivně přes Elleshop. K dispozici jsou přitom produkty luxusních zahraničních značek jako je Marc Jacobs, Michael Kors nebo Moschino. Značky vyšší kategorie patří ke klientům, o které má Burda Media 2000 zájem, protože podle Kočího dodají projektu ten pravý "západní" říz a nádech maximálního luxusu.

V zahraničí mají e-shopy luxusních časopisů tradici

Přesně v této atmosféře fungují e-shopy luxusních časopisů v zahraničí. Módu s obchodem spojil například magazín Vogue, který spolupracuje s internetovým portálem luxusního zboží Moda Operandi (MO). Společnou tváří obou stran je editorka Vogue a spoluzakladatelka MO Lauren Santo Domingo, která v rámci spolupráce vymyslela koncept, kdy firmy v některých případech podle přání čtenářek na styl a typ šatů teprve připraví konkrétní exkluzivní kolekci.

"Američané jsou obecně velmi vnímaví k potřebám trhu a ostatní je dříve či později dohánějí, to znamená, že tento trend bude mít tendenci se objevit i v Evropě. V Česku vidím limity malého trhu," řekla generální ředitelka Burda Media 2000 Petra Fundová.

Cílová skupina je malá

Dodala, že hlavní potíž v realizaci amerického nápadu je malá cílová skupina zákazníků. "Tento limit v estimaci prodaných kusů samozřejmě zdražuje potenciální výrobek a ten se stane neprodejným," vysvětlila s tím, že ale jde o výborný nápad. "Stojí za to hledat cesty, jak podobným způsobem zkusit podnikat i u nás," uzavřela Fundová.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.