Lidovky.cz

Mladá Boleslav už Škodě nestačí, část vedení se stěhuje do Prahy

Ekonomika

  15:58
PRAHA - Vedení obchodního zastoupení mladoboleslavské automobilky Škoda Auto stěhuje čtyři své divize do Prahy. Přesunou se do nového sídla v pražské Michli, jehož prostory firma ukázala novinářům.

Nové kanceláře Škoda Auto v pražské Michli. foto: skoda-auto.cz

Nové sídlo prodeje i marketingu má značce přinést posílení postavení na českém trhu, řekl při jeho slavnostním otevření šéf obchodního zastoupení Škoda Auto ČR Petr Pečenka. Automobilka do Prahy přesunuje divize prodej, marketing, poprodejní služby a rozvoj obchodní sítě.

Do poloviny předposledního patra nové výškové budovy se 60 zaměstnanců nastěhuje tento týden. V Mladé Boleslavi tak zůstane zákaznické centrum a zázemí programu Škoda plus nabízející ojeté vozy.

Zleva automobilový závodník Jan Kopecký, ředitel Škoda Auto Petr Pečenka a modelka Tereza Maxová slavnostním přestřižením pásky otevřeli v Praze nové kancelářské prostory Škoda Auto.

Cílem přesunu sídla je podle něj přiblížení se zákazníkům, partnerům i státní správě. Na hlavní město připadá zhruba 35 procent z tuzemského prodeje, automobilka ve střednědobém horizontu, tedy i v příštím roce, očekává zvýšení tržního podílu v ČR o jeden procentní bod na 34 procent, uvedl Pečenka.

ČTĚTE TAKÉ:

Pracoviště se od prosince mění pro šest desítek zaměstnanců Škody. O změně věděli dostatečně dlouho dopředu, mohli se tedy případně přestěhovat. Pro ty, kteří zůstali v Mladé Boleslavi, firma zajistila autobusovou dopravu, uvedl Vítek Pelc z tiskového oddělení.

Tuzemskou prodejní síť značky Škoda tvoří 257 prodejních a 270 servisních míst. S automobilkou má smlouvu 159 dealerů.

Česká expanze do Ruska a Číny

Automobilka na domácím trhu za prvních deset letošních měsíců prodala o 3,2 procenta vozů meziročně více, celkem 49 400 aut. V celém loňském roce se v Česku prodalo na 58 000 škodovek. V západní i střední Evropě ale prodej značky v poslední době spíše klesá, proto se Škoda soustředí na rostoucí poptávku v Číně či východní Evropě.

Firma podle Pečenky hodlá dál držet svou růstovou strategii, jejímž cílem je do roku 2018 celosvětově prodávat 1,5 milionu aut ročně.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.