Své více ne roční působení na vnitru spojil merda hlavně se sputěním základních registrů, které jsou v provozu od července loňského roku. Ve funkci jej nahradí dosavadní ředitel jeho kanceláře Petr Solský.
Nástupce BártyPětatřicetiletý exministr nastoupil na vnitro v půlce listopadu předloňského roku, předtím byl necelé tři měsíce ve funkci ministra dopravy po rezignaci Víta Bárty (VV). Od července 2010 byl Bártovým náměstkem, za ministerstvo dopravy mimo jiné zasedal v dozorčích radách ČSA a Českých drah. Byl také předsedou řídícího výboru drah. Na funkci ministra dopravy nestraník merda rezignoval na ádost Věcí veřejných, které ho do vlády nominovaly. |
"Ji při svém nástupu jsem avizoval, e své působení povauji za časově omezené, spojené hlavně se sputěním základních registrů," vzkázal bývalý ministr dopravy merda skrze mluvčího.
merdovi se podařilo elektronickou databázi údajů o obyvatelích, kterou sdílejí úřady po celém Česku, spustit bez problémů 1. července i přes kritiku mnohých odborníků o její nepřipravenosti. merda byl také výrazným kritikem nefunkčního registru vozidel.
Podle serveru Týden.cz míří merda do vedení České poty, kde by měl na starosti projekty veřejné správy, pod které spadají například Czech Pointy a provoz datových schránek. Smlouvu o s potou ale zatím podepsanou nemá.
Nedávno exministr ucházel také o místo éfa praského dopravního podniku, kterým se vak nakonec stal bývalý manaer společnosti T-Mobile Milan Křístek.
Posty Radka merdymerda od konce 90. let spolupracoval jako poradce s poslancem Pavlem Severou (KDU-ČSL). Od ledna 2007 do dubna 2008 byl ředitelem kabinetu ministryně obrany Vlasty Parkanové (KDU-ČSL), v dubnu 2007 se stal jejím náměstkem a ve funkci vydrel do nástupu vlády Jana Fischera. Poté působil jako asistent místopředsedy Vrchního soudu v Praze, od října 2009 do loňského března byl náměstkem generálního ředitele Vězeňské sluby pro právo a správní činnost. |