Lidovky.cz

Ekonomika

Internetové Office překonaly v prodeji klasickou verzi

Zaměstnanci (ilustrační foto)

Zaměstnanci (ilustrační foto) foto: Shutterstock

PRAHA - Internetová verze Office vytlačuje klasickou krabicovou verzi kancelářského balíku od Microsoftu. Prodej Office 365 dosáhl 70 procent celkového maloobchodního prodeje pro domácnosti a studenty. Vyplývá to z informací české pobočky Microsoftu.
  7:00

Office 365 je tzv. cloudové řešení, kdy uživatel využívá prostřednictvím internetu aplikaci běžící na vzdáleném serveru poskytovatele. Nekupuje si tedy licenci pro instalaci aplikace na svých počítačích, ale platí za pronájem služby.

ČTĚTE TAKÉ:

Celosvětově firma během prvních sto dní od uvedení na trh prodala jeden milion kusů předplatného Office 365 pro domácnosti.

Pro Office 365 se již rozhodla i část firem. "V současné době evidujeme několik tisíc zákazníků z řad firem s několika desítkami tisíc uživatelů," uvedl manažer divize Office české pobočky Microsoftu Martin Hruška.

Firmy podle něj láká především úspora nákladů, která se pohybuje v řádu několika desítek procent. Uživateli Office 365 jsou například společnosti Telefónica, RWE, AWT, Burza cenných papírů Praha, Air Bank, Axa, Toyota nebo Tesco. V rámci vzdělávacích institucí Microsoft eviduje 800 000 aktivovaných účtů.

Populární kancelářský balík Office obsahuje textový editor Word, tabulkový kalkulátor Excel, nebo e-mailový Outlook. Microsoftu stále více konkuruje firma Google, která nabízí uživatelům vlastní aplikace právě prostřednictvím internetu.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.