Netradiční zábava má už i svůj název, říká se jí plyšová turistika. Hračky návštěvníci parku fotí na různých místech a zejména děti jsou novým trendem nadšeny. Své nejpovedenější fotografie poté umisťují na sociální síť Facebook.
Na nový koníček návštěvníků zareagovala správa národního parku a Chráněná krajinná oblast Šumava a založila facebookovou stránku Plyšáci na Šumavě, kam každý den přibývají snímky z nejhezčích míst Šumavy. "Naši plyšáci jsou jednoznačně hitem začátku letošního podzimu na Šumavě. Je vidět, že takový artikl v naší nabídce chyběl," uvedl Tomáš Fait, náměstek ředitele Správy NP a CHKO Šumava.
Zájem o plyšáky byl tak velký, že během dvou týdnů z pultů informačních center téměř zmizely. Kvůli enormnímu zájmu o zvířátka rozšíří park nabídku o jelena, medvěda a divoké prase a spustí také e-shop.
Kromě radosti z dárku dětem se přidává ještě ta z dobrého skutku. "Peníze z prodeje plyšáků jdou na péči a krmení pro handicapovaná zvířata v naší záchranné stanici v Klášterci u Vimperka," řekla Petra Střelečková, vedoucí šumavských informačních středisek.
Plyšáci však od ledna potěší také nemocné děti v Motolské nemocnici. "Na začátku tohoto roku jsme do Motola vezli knížky šumavských pohádek. Teď odvezeme dětem naše plyšáky," uvedl Pavel Pechoušek, mluvčí správy NP a CHKO Šumava.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |