Nest si získal velkou oblibu mezi spotřebiteli termostatem za 249 dolarů (téměř 5000 Kč), který je schopen si sám odvodit zvyky uživatelů a automaticky nastavovat topení nebo chlazení. Nest termostaty sbírají mnoho informací o tom, co se děje přímo v domácnosti. Vzpomenou si na to, kdy uživatel v pokoji zvyšuje teplotu a kdy ji snižuje. Díky vestavěným senzorům pro teplotu, aktivitu vlhkost vzduchu a jas může regulátor dokonce zjistit, ve které místnosti se kdo nachází.
O skutečných vlastnostech chytrého termostatu se začalo více diskutovat v souvislosti s citací v New York Times ředitele a zakladatele Ness Tonym Fadellem. "Pokaždé, když zapnu televizi, je to informace, že je někdo doma. Když se otevřou dveře chladničky, zapne se další senzor, a máme více informaci," prohlásil šéf společnosti Nest.
Díky termostatům Google ví, kdy jste doma a kdy jste odešli
V souvislosti s citací a koupí společností Google se objevily obavy o vliv dohody na soukromí uživatelů. Google totiž už nyní sbírá stohy osobních údajů o internetových zvycích uživatelů jeho služeb. Novinář Ryan Block věnující se technickým vymoženostem shrnul podle serveru spiegel.de své obavy takto: "Díky vestavěným senzorům od Nest teď Google ví, kdy jste doma a kdy jste odešli."
A i ostatní uživatelé Twitteru diskutují o pravém významu koupě Nest. "Google není spokojen s vašimi osobními údaji. Koupí Nest chce nyní Google i vaše domácí údaje," napsala uživatelka Twitteru Irene Ng. "Takže v podstatě Google bude vědět, kdy je majitel domu pryč, kdy u něj hoří, jaký je jeho účet za elektřinu?" napsal Brian Makas, který svůj komentář označil za strašidelný.
ČTĚTE TAKÉ |
Nest se okamžitě pokusil veškeré obavy z kombinace dat shromážděných od jeho zákazníků a dalších informací, které má k dispozici Google, odvrátit. "Naše zásady ochrany osobních údajů jednoznačně omezují využití informací o zákazníkovi pouze pro používání a zlepšování produktů a služeb firmy Nest," citoval list Financial Times prohlášení firmy. "Skutečná situace uvnitř společnosti Google je taková, že berou soukromí tak neuvěřitelně vážně, že o tom nemáte tušení," dodal pro agenturu Reuters ředitel a zakladatel firmy Nest Tony Fadell.
Dohoda je druhou největší akvizicí Googlu po koupi výrobce mobilních telefonů Motorola v roce 2012. Google akvizicí získává slibnou řadu výrobků a ceněný konstrukční tým, který vede "duchovní otec" iPodu. Dohoda by měla být dokončena v příštích měsících, v závislosti na schválení antimonopolních úřadů. Nest i po převzetí zůstane samostatnou značkou.