Lidovky.cz

V rozvozu potravin roste konkurence. Po Tesku ho nabízí i Makro

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Nakoupit rohlíky, máslo, sýr nebo třeba maso či čerstvé ryby přes internet není v Česku žádnou novinkou. Takovou službu ale dosud nabízel jen jediný supermarket – Tesco. To má ale teď nového konkurenta. Webový portál Dámejídlo.cz zakladatele Slevomatu Tomáše Čupra totiž spouští novou službu. Zákazníci si budou moci nakoupit sortiment z Makra.

Nákup v Makru - ilustrační foto. foto: ČTK

Web na rozvoz a doručení potravin nebude prodávat jen zboží ve velkém množství, jako to dělá samotné Makro, ale potraviny půjde koupit i po jednotlivých kusech. K nákupu nebude potřeba ani zákaznická kartička Makra, takže nakupovat mohou všichni zákazníci, aniž by nutně museli být podnikateli nebo živnostníky.

Služba Supermarket, která v pondělí odstartovala v rámci projektu Dámejídlo.cz pro část registrovaných zákazníků, slibuje možnost vybrat si z více než 1500 výrobků, které jsou běžně v nabídce řetězce Makro.

Službu zatím mohou využít jen ti zákazníci, kteří se včas zaregistrovali na internetových stránkách firmy. Jen během posledních tří týdnů bylo takových zájemců zhruba deset tisíc.

Nákup až před dveře

Služba bude zatím dostupná jen v Praze, v budoucnu by se ale měla rozšířit i do dalších měst, kde má Makro své prodejny, tedy do Brna, Českých Budějovic, Hradce Králové, Liberce, Ostravy, Ústí nad Labem nebo Plzně.

Cena za doručení se bude pohybovat mezi 50 a 70 korunami a bude fixní. Kurýr, který celý nákup přiveze, ho zákazníkům navíc donese až před dveře.

Infografika – klikněte pro zvětšení.

Služba si zároveň zapamatuje zboží, které lidé pravidelně nakupují, a pokud se takové zboží v jejich nákupním košíku zrovna neobjeví, systém se jich zeptá, jestli na ně nezapomněli a zda ho nechtějí doobjednat.

Na rozdíl od Tesca chce projekt Supermarket garantovat doručení zboží do dvou hodin po uskutečnění nákupu. Zboží v internetovém nákupním košíku má totiž být co nejčerstvější.

"Důvodem spolupráce s Makrem je vysoká kvalita jimi nabízených produktů, především pak zeleniny, ovoce, masa či ryb. Makro je synonymem kvality a spolehlivosti, z toho důvodu chceme spolupracovat s tímto velkoobchodním řetězcem. Dámejídlo.cz neplánujeme jako uzavřenou platformu a jsme otevřeni spolupráci s dalšími řetězci," říká podnikatel a zakladatel projektu Tomáš Čupr.

ČTĚTE TAKÉ:

Podle něj chce nový projekt získat ze začátku stovky objednávek denně, ale ambice má mnohonásobně vyšší. "Myslíme si, že v příštím roce bychom mohli dosahovat tisíců objednávek denně," říká Čupr.

Pro Dámejídlo.cz byl rozvoz čerstvých potravin logickou službou. Samotný web Dámejídlo.cz se totiž zaměřuje na rozvoz hotových jídel z restaurací, takže má vytvořenou funkční logistiku.

Tesco online stále jen pro některé kraje

Prodej potravin online po internetu v tuzemsku dosud nabízel pouze supermarket Tesco. Ten službu spustil před dvěma roky. Od té doby dovezl potraviny objednané přes internet zhruba 120 tisícům domácností. Doručil více než šest milionů produktů.

Tesco online nabízí na svém webovém portálu zhruba 20 tisíc položek. Ceny rozvozu se pohybují od 59 do 99 korun v závislosti na době doručení - dovážka funguje od osmi hodin ráno do deseti večer. Nejlevněji rozvoz zákazníky vyjde, pokud si zboží nechají přivézt od pondělí do středy mezi polednem a sedmou hodinou večerní.

Služba Tesco online zatím není dostupná pro celou republiku. Potraviny přes internet si zatím mohou objednat jen zákazníci z Prahy, středních Čech, Brna, Vysočiny, Hradce Králové a Pardubic.

K tomu, aby zákazníci mohli obě služby online nákupu potravin využívat, se musí zaregistrovat na internetových stránkách obchodníků a vyplnit jméno, příjmení a adresu, kam si přejí zboží doručit.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.