ADAC má v současnosti 18,9 milionu členů a dlouhodobě usiloval o překonání dvacetimilionové hranice. Kvůli aféře s falšováním výsledků ankety o nejoblíbenější německé auto se ale řada lidí rozhodla autoklub opustit. Podle Markla je proto nyní třeba zaměřit se především na obnovení důvěry veřejnosti. ADAC i kvůli tomu zastavil program zaměřený na masivní nábory nových členů.
ČTĚTE TAKÉ: |
V rámci snahy o opětovné získání důvěry chce ADAC jasněji vymezit své podnikatelské aktivity a posílit vnější kontrolu. Podrobnosti chce vedení autoklubu představit na mimořádném shromáždění ADAC v prosinci.
Důvěryhodnost ADAC vážně poškodila aféra s falšováním výsledků ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub v únoru přiznal, že už od roku 2009 ve snaze o zvýšení prestiže ankety zvyšoval počet hlasů, které jednotlivé vozy dostaly. Vnitřní audit také prokázal, že ADAC měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci autoklubu zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim pouze jedna značka. Kvůli aféře vrátily automobilky BMW, Volkswagen a Daimler všechny získané Žluté anděly.
Konec prezidenta klubu
Pověsti ADAC dále uškodily zprávy, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC a že autoklub navyšoval počty diváků při automobilových závodech na závodním okruhu Nürburgring. Kvůli aférám nakonec v únoru odstoupil dlouholetý prezident ADAC Peter Mayer.
ADAC je největším autoklubem v Evropě. Poskytuje asistenci řidičům, provozuje záchrannou službu a také vydává hodnocení nejrůznějšího příslušenství, od dětských autosedaček až po pneumatiky.