Lidovky.cz

Facebook překonal Coca-Colu i Toyotu. Má hodnotu 200 miliard dolarů

Ekonomika

  9:31
NEW YORK - Sociální síť Marka Zuckerberga Facebook sice na prodej není, ale pokud by se její majitel rozhodl jinak, mohl by za ni dostat až 200 miliard dolarů. To je tržní hodnota, která překonává i takové giganty, jako je největší světová automobilka Toyota nebo Coca-Cola.

Facebook a jeho zakladatel Mark Elliot Zuckerberg. foto: Robert GalbraithReuters

Tržní hodnota sociální sítě Facebook v pondělí poprvé překročila 200 miliard dolarů, což je v přepočtu 4,3 bilionu korun.

Společnost založená Markem Zuckerbergem svojí hodnotou překonala nejen starší technologické firmy, jako IBM, Intel a Oracle, ale její hodnota je nyní také vyšší než automobilky Toyota, výrobce nápojů Coca-Cola či Bank of Americe.

Ve srovnání s Googlem je však hodnota Facebooku poloviční, upozornil deník Financial Times.

PSALI JSME:

Důležitý milníkpřišel ve chvíli, kdy Facebook oznámil růst zájmu o podnikání v oblasti videa, které je jedním ze zdrojů příjmů z reklamy.

 Investoři považují Facebook, jehož aplikace patří mezi nejoblíbenější aplikace pro chytré telefony, jako způsob, jak využít růstu mobilních komunikací bez nutnosti investovat do rizikovějších firem, za které považují výrobce mobilních přístrojů, jako Apple nebo Samsung Electronics.

Letošní růst akcií může být také považován za souhlas s kroky generálního ředitele Marka Zuckerberga, který utratil miliardy dolarů za nákupy malých začínajících firem, které by mohly ohrozit vedení Facebooku v oblasti sociálních médií, včetně firem Instagram a WhatsApp Messenger.

Nicméně i když jeho strategie rozdělení Facebooku do portfolia aplikací vyhrává u investorů, tak naopak rozčiluje některé uživatele. Desítky tisíc z nich protestovaly na Facebooku proti nedávnému rozhodnutí oddělit funkce chatování a odesílání zpráv z hlavní mobilní aplikace.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.