Lidovky.cz

O2 zkouší prodat znalosti o klientech. Lyžují? Jak dlouhé stojí fronty?

Ekonomika

  13:45
PRAHA - Klesající výnosy i zisk nutí O2 hledat nové příležitosti. Jednou z možností je zpeněžení detailních znalostí o zákaznících, jejich pohybu a jejich činnosti. Tyto informace mají totiž pro marketingové účely firem cenu zlata.
Volání mobilním telefonem - ilustrační foto

Volání mobilním telefonem - ilustrační foto foto: Shutterstock

MEDIÁLNÍ ARCHIV NEWTON Media a.s. - MEDIASEARCH - MEDIASEARCH

Operátor si to uvědomuje, a jako první se proto naplno pouští do oblasti takzvaných velkých dat a jejich analýzy. 

Kdy jsou v obchodním centru nejdelší fronty, jak vyráží chataři z měst nebo které nástupní stanice metra jsou nejvytíženější. To jsou příklady analýz, kterými O2 loni propagovalo Big Data. 

Vzpoura v Kellnerově O2. Malí akcionáři se spojují proti majiteli

Podobných informací operátor denně zpracuje na 150 TB, což odpovídá kapacitě skoro 32 tisíc DVD disků. V červenci proto vzniklo za velkého očekávání vedení firmy i mateřské skupiny nové oddělení, které bude mít analyzování dat a jejich další komerční využití na starosti.

„Nestavíme úplně na zelené louce. Oddělení vzniklo na základech naší agentury O2Media a části oddělení Business Intelligence,“ říká ředitel pro monetizaci dat Stanislav Kůra, který coby šéf vývoje a inovací působil ve firmě už v letech 2005 až 2011, kdy právě O2Media zakládal. 

Využití klientských dat chce operátor posunout dál, než co ukazují propagační kampaně z loňska. Jako příklad lze uvést třeba prodejce lyží, který se chce zviditelnit u mužů ve věku 20 až 50 let, kteří alespoň čtyři víkendy v roce stráví v Krkonoších. 

Takové O2 najde a sdělení jim doručí. Nebo zákazníka, který při projití kolem kavárny dostane SMS se slevovým kuponem na kávu. Další oblastí je pak cílení a vyhodnocování reklamních kampaní, a to nejen v televizi či na internetu, k čemuž firmě pomáhá O2TV, ale i outdoorových kampaní.

 

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.