Sériová výroba Superbu by měla začít v řádu týdnů, prezident se má vozem poprvé projet v červnu.
V Kvasinách si jej Zeman osobně vyzkoušel, poseděl na sedadle spolujezdce. Vyjádřil přání, aby nová generace měla pohodlnější přední sedadlo s delším sedákem a více místa pro nohy.
A to prý proto, že když si sedadlo posune dozadu, tak má málo místa na zadním sedadle jeho statný bodyguard. „Chtěl bych poprosit, aby v zájmu mé ochranky to uspořádání bylo takové, že místa na nohy budeme mít dost oba. Ochranka je taky člověk,“ řekl.
Přítomný člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar na to reagoval slovy, že již při vývoji se na tuto okolnost myslelo a ochranka to prý ocení.
Popelník Zeman v autě podle svých slov vyžadovat nebude. Dodal, že popelník pocházející z trabanta si jako speciální doplněk kdysi nechal jako předseda vlády nainstalovat do Tatry 700.
Srovnání leasingů: Kdo v Česku nejlevněji půjčuje auta? |
Škoda Auto a Kvasiny jsou podle Zemana příkladem, že se Česko zaměřením na automobilový průmysl nestalo pouhou montovnou s nekvalifikovanými pracovníky. Zdůraznil, že Superb byl postaven a vyvinut v Česku.
„Je to české auto, ve kterém má jezdit český prezident. Ať drncá nebo nedrncá. My budeme doufat, že ta poslední verze bude drncat o něco méně,“ řekl Zeman s tím, že drncání jde stejně na vrub špatného stavu českých silnic.
Slovy o drncání Zeman narážel na svého předchůdce Václava Klause. Ten používal model A8 od Audi a v roce 2007 při návštěvě Kvasin se o první generaci superbu vyjádřil, že drncá.