Lidovky.cz

Veletrh v Berlíně potvrzuje růst významu homosexuálů pro cestovní ruch

USA

  15:00
BERLÍN - Homosexuální komunita hraje v obratu cestovního ruchu stále významnější roli. Potvrzuje to i skutečnost, že na berlínském veletrhu ITB, který patří mezi největší veletrhy cestovního ruchu na světě, je pro oblast služeb pro gaye a lesby vyhrazena zvláštní sekce.

Líbající se dívky. Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Mezi nejoblíbenější destinace homosexuálů patří i Praha, řekl Pavel Sýkora ze společnosti 2009 Network s.r.o., která provozuje internetového průvodce GayGuide365.

Podle údajů mezinárodní asociace IGLTA, která se zaměřuje na služby pro gaye a lesby v cestovním ruchu, dosahují tržby od homosexuálních zákazníků jen ve Spojených státech objemu v řádu desítek miliard dolarů. Homosexuální páry podle asociace zpravidla mají dva plné příjmy a nemusí se starat o děti, a proto rády utrácí za ubytování, gastronomii a zábavu. To vede k tomu, že obrat služeb pro homosexuály každým rokem roste.

Marketing zaměřený speciálně na homosexuální klientelu má i řada hotelových řetězců nebo některé aerolinky. Význam této oblasti pro cestovní ruch potvrzuje i skutečnost, že sektor turistických služeb pro gaye a lesby během prvních dvou dnů letošního pětidenního veletrhu ITB přilákal víc odborných zájemců hledajících partnery, než stánky některých klasických turistických destinací v Latinské Americe.

Mezi oblíbené destinace gayů a lesb patří i česká metropole. „Není to jen díky atraktivitě města jako takového. Praha patří mezi nejotevřenější města ve světě. Je v ní mnoho podniků přátelským k homosexuálům, což přispívá k její oblibě,“ řekl  Sýkora.

Jeho společnost se však nezaměřuje pouze na Česko, ale chce využít celosvětový růst homosexuální turistiky. Její průvodce GayGuide365 nabízí celosvětovou databázi hotelů, restaurací, posiloven i dalších zařízení přátelských ke gayům a lesbám i přehled akcí zaměřených na homosexuální klientelu.

„Máme v průvodci zaregistrováno přes 27.000 podniků ve 140 zemích světa a máme mezi 50.000 a 60.000 uživateli,“ řekl Sýkora s tím, že v budoucnu by společnost chtěla počet registrovaných uživatelů zdvojnásobit. „Nejvíc klientů máme z Asie. Hodně jich je také ze Spojených států, z Brazílie a z Argentiny. V Evropě převažují uživatelé ze Španělska a z Německa,“ doplnil.

Průvodce GayGuide365, který je jediným českým zástupcem v části veletrhu ITB zaměřené na homosexuály, by se podle Sýkory také do budoucna měl vyvinout v určitý druh sociální sítě. „Zejména uživatelé z Asie chtějí víc komunikovat, mají zájem o navazování kontaktů a sdílení zkušeností,“ řekl Sýkora.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.