Český aeroholding, pod nějž spadá kromě ČSA také pražské ruzyňské letiště proto plánuje, že by se pokusilo zbavit i svého zbývajícího podílu v národních aerolinkách.
Ten po nedávno dokončeném vstupu primárně charterového dopravce Travel Service do ČSA tvoří necelých dvacet procent.
Sázka na východ nevyšla. ČSA přišly kvůli Ukrajině o pětinu pasažérů |
„Nemá smysl, aby stát vlastnil firmy, které se pohybují ve vysoce konkurenčním prostředí. Mým záměrem je nyní zahájit jednání, která by vedla k tomu, že odprodáme i zbývající podíl,“ uvedl na setkání s novináři šéf aeroholdingu Václav Řehoř.
Stát by se tím zbavil přítěže dlouhodobě strádající společnosti, která je ovšem pro byznys letiště doposud významná, když mu zajišťuje bezmála třetinu byznysu.
K takovému kroku ovšem Řehoř potřebuje krom požehnání od ministerstva financí, které v aeroholdingu vykonává akcionářská práva, především souhlas obou velkých vlastníků. Kromě Travel Servicu, jenž nově ovládá přibližně 34 procent ČSA, také aerolinií Korean Air s 44 procentním podílem.
Podrobnosti čtěte zítra v LN.