Lidovky.cz

Velcí malí operátoři si rozdělili trh. Vlomit se do něj pokusí Sazka

Ekonomika

  13:40
PRAHA - Trh virtuálních operátorů zažívá po bouřlivém začátku období stagnace. Ovládá ho pětice značek, která má oficiálně dohromady už přes milion zákazníků, tedy 99 procent těch, kteří nevyužívají služeb některého z trojice O2, T -Mobile a Vodafone přímo.
Mobilní telefon. Ilustrační foto.

Mobilní telefon. Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Stojaté vody českého virtuálního rybníčku teď chce rozvířit SazkaMobil. Zkusí to s tarify, na které si „virtuálové“ kvůli obtížným velkoobchodním podmínkám zatím příliš netroufají.

Sázka na „virtuála“ se české loterijní jedničce zjevně vyplácí. Na trhu je rok a roste nejrychleji ze všech konkurentů. Jen za poslední půlrok nabral SazkaMobil 65 tisíc klientů. 

Leasing na mobil. Půjčit a pak vyměnit za nový je možné už i telefon

Celkem má tak už 150 tisíc skutečně aktivních SIM karet, čímž se firma dotáhla na třetí místo. O to se s ní aktuálně dělí Mobil.cz, který narostl jen o 20 tisíc aktivních zákazníků.

Na prvních dvou příčkách je stagnující BleskMobil s 350 tisíci a Tesco Mobile s necelými 300 tisíci klienty. Pětici doplňuje Mobil od ČEZ s 85 tisíci klienty. 

Tesco se sice v počtu SIM karet polepšilo o skoro 100 tisíc, společnost ale – stejně jako další jmenované – nesděluje, kolik zákazníků je skutečně aktivních. Přitom právě situace, kdy zákazník použije zakoupenou nabitou kartu jen jednou a pak ji vyhodí, jsou u virtuálních operátorů časté.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.