Lidovky.cz

Malé Euro plní hotely v Olomouci. Zdražily i o stovky procent

Ekonomika

  11:55
OLOMOUC - Evropský šampionát fotbalistů do 21 let výrazně zvýší v Olomouci tržby hotelů, penzionů a ubytoven. Zájem o přespání je obrovský. Většina majitelů toho využila a prudce zdražila.

Jiří Skalák, člen českého týmu pro Euro 21. foto:  Michal Šula, MAFRA

Do Olomouce už příští týden zamíří tisíce fanoušků ze zahraničí a několik dní před prvním výkopem je drtivá většina míst v olomouckých hotelích rezervována. Kvůli vyšší poptávce v krajském městě vzrostly ceny za ubytování.

Fotbalový šampionát bude od příštího týdne hostit Praha, Olomouc a Uherské Hradiště. Zatímco pro Prahu příliv několika tisíc fanoušků ze zahraničí nebude výraznou změnou v průběhu hlavní turistické sezony, pro Olomouc a Uherské Hradiště půjde o událost roku. 

Slabá koruna nahnala turisty do českých hotelů, nejvíc za posledních osm let

Do Olomouce na zápasy v druhé polovině června postupně zamíří fotbalové týmy z několika evropských zemí, které budou mít početný doprovod, a především tisíce fotbalových fanoušků. Hotely poskytnou zázemí také činovníkům Unie evropských fotbalových asociací (UEFA) a novinářům.

Z informací na rezervačních portálech vyplývá, že v olomouckých hotelích, penzionech i ubytovnách je příští týden k mání už jen několik pokojů. S rezervací by podle provozovatelů neměli zájemci otálet.

Například Clarion Congress Hotel Olomouc už má v termínu šampionátu obsazeno všech 126 pokojů, ve kterých má 252 lůžek. „Hotelová kapacita v Olomouci je během červnového mistrovství Evropy fotbalistů do 21 let vyprodána. Zvýšený zájem je hlavně ze strany cizinců,“ řekla Silvie Szymikova z hotelu.

Odborník: Zdražili úplně všichni

Kvůli šampionátu v Olomouci prudce vzrostla nejen poptávka po ubytování, ale i ceny. Služby zdražily velké hotely, penziony i ubytovny. Některé menší ubytovny zdražily i několikanásobně. 

„Zdražili úplně všichni,“ řekl odborník na cestovní ruch v Olomouci, který si nepřál být jmenován.

Na vyšší tržby se v době konání šampionátu můžou těšit také restauratéři a obchodníci v centru města. Podle primátora Antonína Staňka (ČSSD) šampionát zviditelní Olomouc ve světě, což může do města přilákat další turisty, a akce bude mít i ekonomický přínos. 

Gambrinus ošálil pivaře. Nabízel jim své pivo pod fiktivní značkou

„Pozitivně by to měli pocítit zejména místní podnikatelé a firmy působící v oblasti sektoru služeb,“ uvedl Staněk.

Obchodníci zatím přínos šampionátu hodnotí opatrně. „Galerie Šantovka ve dnech, kdy se budou odehrávat fotbalové zápasy v Olomouci, nabídne zdarma svoje parkovací kapacity, aby ulevila náporu řidičů - fanoušků přijíždějících do města,“ uvedl mluvčí nákupního komplexu Juraj Aláč. 

Dopravní podnik města Olomouce v době šampionátu posílí provoz autobusů a tramvají, které budou po skončení utkání jezdit jako ve špičce.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.