Příjemné testování. Výzkumníci zkoušejí pitelnost českého piva |
I když se obecně pije v létě více piva, při extrémních teplotách jeho spotřeba nestoupá, řekla Kateřina Krásová z Plzeňského Prazdroje. Podle sládka pivovaru Gambrinus Pavla Zítka na spotřebu ležáků a speciálů nemá počasí vliv. Podle Pivovaru Staropramen prodeje narůstají i během vyloženě horkých dnů, lidé jej však pijí až večer. „Za teplého počasí prodeje piva obvykle narůstají v řádu procent,“ podotkla za Staropramen Denisa Mylbachrová.
U nealkoholických nápojů to ale neplatí. „Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent,“ sdělila mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová. Podle majitele společnosti KOLI Pavla Vavrušky roste obecně v letních měsících odbyt sudové točené limonády. „Během extrémních teplot se zvyšuje poptávka po limonádě zhruba dvojnásobně,“ uvedl.
Okurková, zázvorová, rybízová. Jak na domácí limonády? |
Podle vyjádření zástupců společnosti Karlovarské minerální vody si ve vedrech spotřebitelé kupují víc nealkoholické nápoje. Spotřebitelé nejčastěji volí přírodní minerální a pramenité vody včetně ochucených, uvedl Pavel Novák ze společnosti. V horku jde na odbyt hlavně neperlivá a neochucená voda, dodal ředitel stáčírny pramenitých vod Toma Natura Pavel Vacek.