Lidovky.cz

Naše nové motory podváděcí systém neobsahují, tvrdí Volkswagen

Evropa

  18:47
WOLFSBURG - Německý koncern Volkswagen ve čtvrtek vyloučil možnost, že by se manipulace s emisními testy týkaly rovněž jeho novějších naftových motorů EA 288. Firma tak učinila několik hodin poté, co oznámila, že zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA 189, nebyly možné také u první verze motoru EA 288 plnící normu Euro 5.

Logo společnosti Volkswagen. foto: Reuters

Další problém Volkswagenu? Dodatečný software používá i u nejnovějších aut

Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem již dříve oznámil, že novější verze motorů EA 288 plnící normu Euro 6 je v pořádku a nemusí být svolána k opravě. „Po důkladném přezkoumání je nyní jasné, že ani automobily s motory EA 288 v normě Euro 5 nejsou vybaveny žádným nepřípustným softwarem (umožňujícím manipulaci s emisními testy),“ uvedl ve čtvrtek Volkswagen.

Starší verze motorů EA 288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf. Pokud by se ukázalo, že tyto motory umožňují manipulaci s emisními testy, mohl se celý skandál podle analytika automobilového průmyslu Ferdinanda Dudenhöffera rozšířit o miliony vozů.

Týká se to i vás? Volkswagen svolá v EU 8,5 milionu naftových aut. Česko zatím nerozhodlo

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Nárůst počtu problémových vozů by pro firmu znamenal vyšší náklady na jejich svolávání do servisů, mohl by rovněž zvýšit případné pokuty od regulátorů a výdaje na právní spory.

Emisní skandál

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu již srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionů vozů s naftovým motorem.

Volkswagen si již na náklady spojené se skandálem vytvořil rezervu 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč). Řada analytiků však předpokládá, že tato rezerva nebude dostatečná. V samotných Spojených státech Volkswagenu například hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (436 miliard Kč).

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.