Problémy kvůli daním stíhají Google hlavně v Británii a v Itálii. Otázky však vyvolává i pobočka v Česku. Podle údajů oborového Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) dosahoval tuzemský trh s reklamou v online vyhledávání za rok 2014 objemu 3,36 miliardy korun. Dominantní je na něm právě Google společně s prakticky jediným konkurentem Seznam.cz, který vykázal tržby ve výši 1,25 miliardy. Jenže český Google za stejný rok ve své výroční zprávě uvádí tržby ve výši pouhých 207,5 milionu korun, čistý příjem téměř 11 milionů a splatnou daň 5,5 milionu korun.
Dále v pátečních LN najdete:
- Kamerunec musel pryč. Jako jiní úspěšní cizinci
Česko není nedobytnou pevností jen pro nynější uprchlickou vlnu, nevpouští snadno ani ty cizince, kteří by pro ni byli zjevným přínosem. Dokumentuje to i příběh kamerunského počítačového vývojáře Fritze Ekwoge Ekwoge.
V 16 letech se Ekwoge rozhodl, že se stane programátorem a bude podnikat. Loni to dokázal v Brně, kde opanoval poslední ročník mezinárodního akcelerátoru pro inovativní firmy. Musel se však odtud kvůli přísným imigračním pravidlům vrátit domů.
- Pegida sází na pomoc Čechů
Německé hnutí plánuje protiimigrační internacionálu. Praha v ní hraje prim
- O2 vyhlašuje válku webové reklamě
Operátor přiznal zájem o blokování internetové reklamy. Jeho konkurenti pozorně sledují, jak tento experiment, který by se dal zpeněžit, dopadne.