Kabaň zaštiťoval podobu škodovek v posledních letech, stojí například za třetí generací modelů Octavia, Superb či Fabia. Jako tvůrce se podílel se také na novém SUV Kodiaq, od něhož si Škoda Auto hodně slibuje.
Pro slovenského designéra jsou typické ostré linie a tvary. Na jeho odchod z Mladé Boleslavi - kam přišel v roce 2008 - upozornil server iDNES.cz.
Jozef KabaňByl šéfdesignérem exteriérů Audi, například generace Audi Q5. U Bugatti Veyron navrhl design celého exteriéru s výjimkou kol. Vytvořil také design Volkswagenu Lupo a Seatu Arosa. V roce 2008 přešel do Škody Mladá Boleslav. Jako šéfdesignér značky Škoda Auto se podílel na modelech Škoda Octavia, Škoda Fabia třetí generace, Škoda Superb a Škoda Kodiaq. |
„Jozef Kabaň v posledních letech rozvoje podniku výrazným způsobem ovlivnil design a emocionalitu značky. Design celé modelové palety byl přitom výrazně přepracován a dostal nový směr,“ citoval Vítězslav Pelc ze Škody Auto z oficiálního vyjádření značky pro server iDNES.cz. „Model Škoda Yeti, který bude veřejnosti představen v letošním roce, představuje určité završení tohoto vývojového cyklu. Děkujeme Jozefu Kabaňovi za vykonanou práci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší.“
V dřívějších letech pracoval Kabaň pro koncern Volkswagen. Mezi jeho největší desingerské úspěchy patří předchozí generace Audi Q5 a jeden z nejvýkonnějších sériově vyráběných osobních automobilů na světě Bugatti Veyron.
RECENZE: Jaká je upravená Octavia naživo? Největší vášně budí světlomety |
Podle informací serveru iDNES.cz se spekulovalo, že by Kabaň mohl převzít místo šéfdesingera koncernu Volkswagen poté, co z této pozice odešel Walter de Silva. Tlak na Kabaně ve škodovce vzrostl po vlažném přijetí faceliftu třetí generace Škody Octavie. I díky tomu bylo pro BMW jedodušší zlákat slavného desingéra k sobě.
Podle magazínu Automobilwoche, by měl Kabaň nastoupit do BMW v druhé polovině roku. Pod skupinu BMW spadají také značky Mini a Rols Royce.