Hyundai uvedla, že od 24. března do 1. dubna uzavřela jednu ze svých továren na výrobu osobních automobilů v provincii Che-pej. Chce zkontrolovat výrobní linku a upravit technologii.
Agentura Reuters ovšem připomíná, že Hyundai a další jihokorejské firmy od výrobců kosmetiky po maloobchodní řetězce začínají pociťovat čínskou nelibost kvůli plánované stavbě amerického protiraketového štítu THAAD na jihokorejském území. Čína se obává, že systém bude sledovat i její vojenské aktivity.
Karoq za Yetiho? Měla by to být spíš Škoda Kardiaq nebo Quilda, vtipkují lidé |
Ochlazení v hospodářských vztazích mezi oběma zeměmi je patrné poté, co čínské ministerstvo turismu nařídilo prodejcům zájezdů, aby přestali nabízet cesty do Jižní Koreje. Státní média pak vyzvala k bojkotu jihokorejských výrobků.
Čína pro Hyundai představuje největší trh, prodá zde zhruba čtvrtinu své produkce. Podle analytiků může být příčinou přechodného uzavření továrny snaha o snížení výroby. Prodej v Číně totiž klesá nejen kvůli politickému napětí, ale zvyšuje se i lokální konkurence. Ta sází na levnější varianty sportovně-užitkových vozů (SUV).
Jeden z jejích zdejších výrobců, čínská firma Geely, zaznamenal svůj největší zisk za uplynulých osm let, informuje Reuters. Podle Ko Tae-bonga, analytika společnosti Hi Investment & Securities, se čínské tržby Hyundai v březnu meziročně sníží, ačkoli v lednu a únoru ještě rostly.
Skupina Hyundai Motor zahrnuje automobilky Hyundai a Kia a je pátým největším výrobcem aut na světě. Společnost vyrábí i v České republice, v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.