Nejčastější důvody, proč většina nabídek vůbec nenajde kupce, jsou vysoká cena, špatné fotografie nebo popis a také to, že inzerát nebyl zvýrazněn, takzvaně topován, a brzy zapadl v široké nabídce.
„Ze zkušenosti vyplývá, že je dobré uvažovat o změně ceny už za týden, kdy prodejce nemá kupce. Pak už totiž nemůže čekat velkou vlnu zájmu,“ uvedl výkonný ředitel Inzeromatu Martin Jiřička.
Oblečení z druhé ruky pochází z Německa. Česko je překladiště pro Afriku |
Nejlépe a nejčastěji se přitom prodává cokoli na děti. To si kupuje téměř třetina zájemců, nicméně průměrná cena nákupu zboží na děti je jen 377 korun. Velký zájem je také o zboží z kategorie auto-moto, z níž je téměř každý pátý nákup. Transakce v tomto segmentu dosahují průměrně přes 74 000 korun. Relativně hodně lidé na bazarových serverech utrácejí i za věci na zahradu (4202 korun), za elektroniku (3283 korun) a za věci spojené se sportem (2456 korun). Naopak relativně nízké jsou transakce za módu a doplňky (558 korun).
Tři čtvrtiny uživatelů Inzeromatu si za měsíc podají od jednoho do tří inzerátů, 15 procent podá mezi čtyřmi a devíti inzeráty a pět procent lidí si dá přes 20 inzerátů.