Lidovky.cz

Tesla je vysoce rizikové pracoviště, tvrdí analýza. Úrazů je třikrát víc než jinde

Ekonomika

  10:40
SAN FRANCISCO - Zaměstnanci amerického výrobce elektromobilů Tesla mají třikrát větší pravděpodobnost, že přijdou k pracovnímu úrazu než v jiných automobilkách. Vyplývá to ze zprávy kalifornské agentury Worksafe. Tesla je jediným výrobcem automobilů se sídlem ve Spojených státech, který nemá odbory.

Výroba elektromobilů Tesla. foto: Bloomberg

Tesla se brání, že v prvním letošním čtvrtletí byl počet pracovních úrazů vůbec nejnižší v celém automobilovém odvětví a o 32 procent nižší, než je průměr.

Worksafe provedla analýzu na popud americké odborové organizace pracovníků v automobilovém průmyslu (UAW) se sídlem v Detroitu. Odbory předtím jednaly se zaměstnanci Tesly o možnosti vytvoření své buňky v této společnosti.

Tesla svolává 53 tisíc elektroaut. Kvůli problémům s parkovacími brzdami

Podle analýzy Worksafe připadalo v Tesle v roce 2015 na 100 zaměstnanců 8,8 pracovních úrazů. To je o 31 procent více, než byl průměr v americkém automobilovém průmyslu. V roce 2016 se ukazatel snížil na 8,1, údaje z ostatních podniků pro srovnání zatím nejsou k dispozici.

Počet vážných zranění, která vedla k několikadenní pracovní neschopnosti, omezením a nutnosti přeřazení na jinou práci, byl v Tesle v roce 2015 oproti průměru dvojnásobný, v dalším roce pak lehce klesl.

Logo značky Tesla.
Model Tesla X v Paříži.

Tesla se domnívá, že účelem dotazů na úrazy bylo přimět zaměstnance k založení odborové organizace. Společnost rovněž uvedla, že se stále učí a že důležitá je budoucnost.

UAW zprávu zveřejnila na svém webu a k obviněním Tesly se odmítla vyjádřit. Zlepšení ukazatele úrazů, které firma uvádí za letošní první čtvrtletí a které je podle ní dané změnami ve výrobě, neukazuje podle Worksafe na změnu v trendu.

Zpráva přichází v období kritickém pro automobilku. Tesla se chystá uvést na trh Model 3 sedan. Najímá proto nové zaměstnance a investuje, aby byla v příštím roce schopna šestinásobně zvýšit výrobu.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.