Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Soud nezastaví vyšetřování emisního skandálu VWNěmecký ústavní soud zamítl žádost automobilky Volkswagen o okamžité přerušení práce zvláštního auditora, jehož úkolem je prošetřit kroky vedení podniku v emisním skandálu. Soud však zatím nerozhodl o stížnosti Volkswagenu, podle které jmenování zvláštního auditora porušilo základní práva podniku. |
„Automobily, které byly při prodeji vychvalovány jako šetrné k životnímu prostředí, byly od počátku předražené,“ tvrdí SKS. Emisní skandál podle organizace navíc vedl k poklesu ceny těchto vozů na trhu s ojetinami, napsala agentura DPA.
Terčem žaloby SKS je kromě německé automobilky rovněž švýcarský prodejce automobilů Amag, který dováží vozy Volkswagen. SKS vychází z toho, že průměrná škoda způsobená emisním skandálem dosahuje 15 procent kupní ceny nových automobilů.