Lidovky.cz

Britský výrobce luxusního zboží Burberry své výrobky raději pálí, než aby je zlevnil

Ekonomika

  6:00
LONDÝN - Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (830 milionů korun). Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal totiž zboží raději spálit, než by je zlevnil.

Oděv Burberry. foto: Burberry

Firma k tomu uvedla, že spalování se provádí ekologicky šetrným způsobem a že výsledná energie se ukládá. Společnost proslulá především svými šátky a kabáty s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky se nechová jinak než ostatní módní domy, které dávají přednost pálení před možností, že by zboží mohlo být rozkradeno či znehodnoceno prodejem za nižší cenu. Hodnota loni spálených výrobků značky Burberry byla o šest procent vyšší než v předchozím finančním roce.

Módní značka H&M má ve skladech oblečení za miliardy, bude ho muset zlevnit

Firma obchodovaná na londýnské burze a zahrnutá do hlavního akciového indexu britské burzy s cennými papíry FTSE 100 sdělila, že loňský rok byl neobvyklý. Kvůli prodeji licence na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty musela zničit právě především velké množství starších voňavek.

Společnost Burberry vykázala v minulém finančním roce do 31 .března pětiprocentní růst zisku na 413 milionů liber (12 miliard korun). Odbyt ale zůstal v porovnání s předchozím rokem téměř beze změny na 2,7 miliardy liber (78,3 miliardy korun).

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.