Lidovky.cz

T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu za agresivní obchodní praktiky

Ekonomika

  15:51
PRAHA - Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) úhrnnou pokutu 500 000 korun za agresivní obchodní praktiky. Vymáhal neplatné smluvní pokuty prostřednictvím inkasní agentury. Úřad to uvedl v monitorovací zprávě. T-Mobile pokutu zaplatí, s pravomocným rozhodnutím ale nesouhlasí a podá proti němu správní žalobu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) foto: Česká pozice

Operátor nejprve podal u ČTÚ návrhy na rozhodnutí sporu o zaplacení dlužných částek za poskytnuté služby a současně i o zaplacení smluvních pokut. Podle rozhodnutí Ústavního soudu ale byly tyto pokuty sjednány neplatně. Poté, co ČTÚ začal požadavky na zaplacení smluvních pokut z tohoto důvodu zamítat, T-Mobile vzal zpět tu část svých dosud nerozhodnutých návrhů, která se týká smluvních pokut, aby je následně začal vymáhat mimosoudní cestou přes inkasní agentury.

Šéf ČTÚ Novák: Úspěšní operátoři nepotřebují kličky

„ČTÚ rozhodl, že T-Mobile využil svého silnějšího postavení a vyšší právní erudovanosti. Vymáhání smluvních pokut načasoval do doby, kdy dluh za poskytnuté služby elektronických komunikací byl již uhrazený. Zákazníkům s mnohdy více než ročním odstupem začaly chodit různé výzvy, kde jim inkasní agentury vyhrožovaly i exekucemi. T-Mobile přitom věděl, že smluvní pokuty sjednané pouze ve všeobecných podmínkách jsou absolutně neplatné,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

„S rozhodnutím a udělenou pokutou nemůžeme souhlasit a jsme rozhodnuti podat správní žalobu. S ohledem na nejnovější rozhodnutí nejvyššího soudu z března letošního roku, které uvádí, že ne všechny pokuty sjednané pouze ve všeobecných obchodních podmínkách jsou neplatné, ve věci u správního soudu uspějeme,“ sdělila mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Podle výzkumu rovněž třetina operátorů, včetně těch virtuálních, nesplnila svou informační povinnost o možnosti mimosoudního řešení sporů se spotřebiteli. Poskytovatelé buď neuvedli požadované informace ve svých smluvních podmínkách nebo na webu, nebo neposkytli spotřebitelům poučení v rámci zamítavého vyřízení reklamace.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.