Lidovky.cz

E-shop About You po loňských problémech spustil v Česku velkou reklamu. Reaguje i na pád Zootu

Ekonomika

  5:36
PRAHA - E-shop s oblečením About You opět spustil v Česku masivní reklamní kampaň, jejíž tváří se stala modelka Karolina Kurková. Firma se tak snaží o druhou šanci po problémech, které měla v loňském roce s doručováním zásilek. Podle mediálních expertů tímto krokem reaguje i na situaci jednoho ze svých hlavních konkurentů, české firmy Zoot, která se ocitla v insolvenci.

Novou tváří českého About You je modelka Karolina Kurková. foto: Instagram, About You

V polovině května se na internetu i ve městech začaly opět objevovat reklamy na českou mutaci německého internetového obchodu s oblečením About You. Tváří značky se nově stala topmodelka Karolina Kurková, která ve videích a instagramových příspěvcích již trochu „poangličtělou“ češtinou zdraví Česko či připomíná zákazníkům, že doručení a vrácení zboží mají vždy zdarma.

Podobné slogany přitom About You využívalo již na podzim loňského roku, kdy vstoupilo na český trh vůbec poprvé. Masivní kampaň ale následovaly problémy, které způsobily, že o internetovém obchodě přestalo být na nějakou dobu slyšet.

V říjnu 2018 se firma v Česku představila v prostorách obchodního domu Kotva. Velkolepé akce se účastnil například moderátor Leoš Mareš a další umělci, modelky a influenceři. Image značky, která vznikla roku 2013 v Německu a jejíž globální tváří byl i herec Adrien Brody, byla založena na příznivém vztahu k zákazníkovi, který měl být - jak název napovídá - v centru jejího zájmu.

Brzy se ovšem vyskytly problémy. Zákazníci si na sociálních sítích začali stěžovat, že jim předem zaplacené zboží chodilo s velkým zpožděním, v neoriginálním obalu nebo také vůbec. Množily se i stížnosti na nevhodný přístup personálu, který za firmu komunikoval na Facebooku. Byl neochotný a zákazníkům tykal nebo se dopouštěl pravopisných chyb.

Ze Zootu si lidé dělali půjčovnu

Po několika měsících opět zaplavily reálný i virtuální prostor billboardy, bannery a videa. „Všichni prodejci textilu chtějí využít neúspěch Zootu,“ vysvětluje marketingový expert Vojtěch Bednář. Připomíná tak případ českého internetového obchodu s módou, který funguje od roku 2010, od konce loňského roku se však potýká s velkou zadlužeností a podniká také nepopulární kroky vůči zákazníkům. „Zoot má problémy a přitvrzuje svou základní strategii, což byly vratky. Zákazníci si z něj tak fakticky dělali půjčovnu,“ uvedl Bednář.

19.května 2019 v 10:52, příspěvek archivován: 22.května 2019 v 15:39

Další z marketingových expertů Robert Němec upozorňuje i na jiné problémy Zootu. „Investovali příliš mnoho peněz do marketingu a měli i špatné řízení prodejen. Byly příliš blízko sebe a to se nevyplatilo. Ani z finančního hlediska neměli dobrou strategii. Zoot chtěl být příliš sluníčkový, bylo to pohodářské prostředí s malým tlakem na výkon. Zaměstnancům se pracovalo pěkně, ale firma se propadala do stále větší ztráty,“ říká.

Soud schválil reorganizaci zadluženého e-shopu ZOOT. Dluhy přesahují tři čtvrtě miliardy

Zoot nicméně zdaleka není „mrtvý“. Městský soud v Praze na začátku května povolil firmě reorganizaci. Plán počítá se vstupem nového investora, kterým je společnost z investiční skupiny Natland.

Druhá šance pro About You?

Podle Bednáře About You nečeká, že zákazníci na problematický servis zapomněli, ale spíše se snaží dostat druhou šanci. „Můžete dostat druhou šanci, máte-li hodně peněz. Otázka ovšem je, nebude-li ta druhá šance promarněná tím, že nejde ruku v ruce s dostatečně profesionální službou,“ myslí si. Uznává, že například logistika se v Česku v současné době dynamicky proměňuje, a tak je možné, že společnost svůj servis zlepší.

Reklamní explozi e-shopu About You zastínily potíže. Klienti píší inspekci

Němec vidí počáteční problémy firmy jako zveličené. „Když startujete jakýkoli podnik, jsou problémy. Pár zákazníků si postěžovalo, ale v reálu jde o to, zda pak lidé dál nakupují. A u About You se ukazuje, že nakupují,“ tvrdí a upozorňuje na to, že již od prosince německý e-shop v počtu návštěv výrazně předběhl například zmiňovaný Zoot, ale i ostatní internetové obchody s módou.

Popularita e-shopů s oblečením v Česku v posledních letech stoupá, dle expertů ale svého největšího boomu již dosáhl. Bednář navíc upozorňuje na fakt, že zákazník rád vybírá online, ale zkoušet si chce zboží fyzicky. Je tedy na firmách, aby zvládly kombinaci těchto dvou fenoménů.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.