Reklama We Believe: The Best Men Can Be (Věříme: Nejlepší muži, jací mohou být), která vyšla v lednu, stojí podle Coombea za vysokými ztrátami. Výkonný ředitel v rozhovoru pro Marketing Week uvedl, že přesto věří, že to je „cena, kterou stojí za to zaplatit“. Zároveň dodal, že firma před touto kampaní ztrácela pozornost veřejnosti, a proto se rozhodla využít emocionálně nabité téma spojené s kampaní #metoo.
Nová reklama od Gillette uráží tisíce mužů, vyhlašují bojkot produktů firmy |
„Kluci jsou kluci? Není čas, abychom přestali omlouvat špatné chování?“ napsala společnost Gillette v příspěvku na twitteru, ve kterém sdílela video. Reklama má podle serveru Washington Examiner za cíl poukazovat na „toxickou maskulinitu“, která z chlapců automaticky vychovává šikanátory a sexuální predátory. Podle Coombea však kontroverze narostla do nepředpokládané míry.
“Boys will be boys”? Isn’t it time we stopped excusing bad behavior? Re-think and take action by joining us at https://t.co/giHuGDEvlT. #TheBestMenCanBe pic.twitter.com/hhBL1XjFVo
— Gillette (@Gillette) January 14, 2019
„Samozřejmě nejsem nadšený z toho, že se tolik lidí cítí naší reklamou dotčeno a případně zanevřelo na naši značku,“ uvedl Coombe. „Jsem ale přesvědčen, že aby si většina lidí zamilovala jakoukoliv dnešní značku, je třeba riskovat, že se malá část lidí naštve... A to jsme také udělali,“ dodal.
Ztráty ve výši pěti miliard dolarů (116 miliard korun) uvádí i vzhledem k propadu odhadované ceny Gillette její mateřská firma Procter & Gamble. Gillette zažívá propad poslední tři roky i kvůli firmám jako Harry’s nebo Dollar Shave Club.