Lidovky.cz

Milník v propojení skiareálů ve Špindlu. Projekt za miliardu získal kladný posudek vlivu na životní prostředí

Ekonomika

  17:37aktualizováno  17:55
Špindlerův Mlýn (Trutnovsko) - Propojení lyžařských areálů Medvědín a Svatý Petr ve Špindlerově Mlýně získalo kladný posudek vlivu na životní prostředí (EIA). Souhlasné stanovisko vydal Královéhradecký kraj. ČTK to ve středu potvrdili zástupci společnosti Melida, která špindlerovský skiareál provozuje, a také hradeckého hejtmanství.

Stihnout první lano je ve Špindlu základ, a tak si tu své místečko u turniketu hlídají lyžaři už od osmi hodin. My se sklouzli na první jízdu na Medvědíne, kde nám byly odměnou precizně urolbované sjezdovky, jejichž povrch aktuálně vybízí k maximálnímu naklápění na hrany – sjezdovky nejsou ani zledovatělé, ani příliš měkké. foto: Tomáš Rucký/SNOWtour.cz

„Souhlasné stanovisko se Studií vlivu na životní prostředí vnímáme s obrovskou vděčností a pokorou. Uvědomujeme si, že se pohybujeme na území národního parku, proto jsme velice rádi, že se nám podařilo se všemi dotčenými najít společnou cestu, jak rozšířit a zmodernizovat naše středisko a zároveň nepoškodit přírodu,“ uvedl v prohlášení ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn René Hroneš. Rozhodnutí krajského úřad označil za důležitý milník na cestě k realizaci projektu. „Stavební práce by mohly začít příští rok,“ řekl ČTK Hroneš.

Melida, která špindlerovský skiareál provozuje od listopadu 2012, chystá investici do propojení lyžařských areálů v odhadované ceně až jedné miliardy řadu let. Plány propojení se za tu dobu především kvůli připomínkám ochránců přírody několikrát měnily a upravovaly. Pro Melidu je propojení areálů prioritou a hlavním investičním záměrem. Současně jde o největší jednotlivý investiční projekt v českém lyžařském byznysu.

Jak ve Svatém Petru, tak na Medvědíně najdete půjčovnu kol či elektrokol a...
Ve Svatém Petru zabavíte nejmenší děti na dětském hřišti na Pláni, na Medvědíně...

Centrem propojení areálů bude parkovací terminál pro více než 200 aut, na jehož střeše budou dolní stanice lanovek. Terminál bude postaven na současném parkovišti P1 u přehrady Labská u vjezdu do města. Kabinová lanovka by z něj měla směřovat zhruba do poloviny sjezdovek na medvědínském kopci. Na opačnou stranu do areálu Svatý Petr k horní stanici lanovky Hromovka má vést sedačková lanovka. Současně vzniknou nové sjezdovky, po nichž se lyžaři dostanou na střechu terminálu. Některé nynější sjezdovky a lesní cesty se také mají rozšířit. Do lyžařského propojení by tak měl být rozšířenými lesními cestami zahrnut i dosud samostatný areál u lanovky Labská.

Město vítá zklidnění dopravy

Chtějí-li lyžaři ve Špindlerově Mlýně vyzkoušet oba areály Svatý Petr a Medvědín, musí mezi nimi cestovat skibusy nebo auty. Propojení by mělo zklidnit dopravu v centru horského střediska, což vítá radnice.

Špindlerův Mlýn. Sportovní Medvědín a zábavné Mísečky

„Jako město jsme rádi, že se celý proces posune o další krok dopředu. Je to nejdůležitější ze stanovisek, které investor potřebuje k zahájení realizace. Vznikne nové centrální místo, co se týče nástupů lyžařů. Počítáme s tím, že jednodenní lyžaři budou odbaveni na začátku města a nemuseli by zajíždět do centra,“ řekl ČTK starosta města Vladimír Staruch.

Město v návaznosti na plánovaný lyžařský terminál chystá cyklostezku, jež jej propojí s autobusovým nádražím. V budoucnu by měla pokračovat kolem celé Labské přehrady. Plánovaná osvětlená cyklostezka bude v zimě sloužit lyžařům.

Melida si areál s 24 kilometry sjezdovek pronajala v roce 2012 na 20 let od sportovních svazů za roční nájemné 43,8 milionu korun, které se v dalších letech zvyšuje podle inflace. Dosud Melida, která spadá pod slovenskou Tatry Mountain Resorts, investovala do nových lanovek, zasněžování a služeb pro lyžaře stovky milionů korun.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.