Lidovky.cz

Ekonomika

Okurky bez plastu. Kaufland je jako první z řetězců zavádí celoročně

Nakupování v Kauflandu, ilustrační foto. foto: Kaufland

PRAHA - Kaufland jako první obchodní řetězec bude po celý rok nabízet salátové okurky bez plastové fólie. Společnost počítá, že tím sníží spotřebu plastu o zhruba 50 tun ročně.
  19:37

Supermarket Kaufland pokračuje ve své snaze výrazně omezit spotřebu plastů. Kromě salátové okurky podobné opatření učinil i u dalších dvou produktů. Plastový pásek u citrónů v síťce nahradil papírový. V obalu ze stejného materiálu se také nově prodává zelenina na polévku.

Bez obalu a vstříc ekologii. Rohlik.cz spustil prodej potravin ve vratných obalech

„Aktuálně jsme se zbavili plastů u tří produktů. Za rok tak ušetříme celkem zhruba sto tun plastového odpadu,“ okomentovala mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

„Šetrnost k přírodě je naší prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně, a veškeré kroky vycházejí z dlouhodobého postoje naší společnosti,“ uvedla mluvčí s tím, že řetězec zákazníkům nově nabízí rovněž takzvané nEKOnečné sáčky z textilie, které neslouží pouze k jednorázovému použití.

Společnost Kaufland chce do roku 2025 snížit množství plastového odpadu nejméně o dvacet procent. Všechny produkty vlastních značek by zároveň měli být v obalech z recyklovatelných materiálů.

„Do konce roku vyřadíme z našich prodejen veškeré jednorázové plastové nádobí a plastové vatové tyčinky nahradíme jejich ekologickou variantou,“ dodala Maierl.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.