Supermarket Kaufland pokračuje ve své snaze výrazně omezit spotřebu plastů. Kromě salátové okurky podobné opatření učinil i u dalších dvou produktů. Plastový pásek u citrónů v síťce nahradil papírový. V obalu ze stejného materiálu se také nově prodává zelenina na polévku.
Bez obalu a vstříc ekologii. Rohlik.cz spustil prodej potravin ve vratných obalech |
„Aktuálně jsme se zbavili plastů u tří produktů. Za rok tak ušetříme celkem zhruba sto tun plastového odpadu,“ okomentovala mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
„Šetrnost k přírodě je naší prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně, a veškeré kroky vycházejí z dlouhodobého postoje naší společnosti,“ uvedla mluvčí s tím, že řetězec zákazníkům nově nabízí rovněž takzvané nEKOnečné sáčky z textilie, které neslouží pouze k jednorázovému použití.
Společnost Kaufland chce do roku 2025 snížit množství plastového odpadu nejméně o dvacet procent. Všechny produkty vlastních značek by zároveň měli být v obalech z recyklovatelných materiálů.
„Do konce roku vyřadíme z našich prodejen veškeré jednorázové plastové nádobí a plastové vatové tyčinky nahradíme jejich ekologickou variantou,“ dodala Maierl.